بررسی زومجی: بازی Game of Thrones: Episode 1

یک‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
این روزها کمتر کسی است که اسم سریال تلویزیونی Game of Thrones (بازی تاج و تخت) را نشنیده باشد. استودیو بازی‌سازی «تل‌تیل» از شهرت بالای این سریال استفاده کرده و یک بازی سریالی در سبک رمان تعاملی عرضه کرده است که قسمت اول آن به نام «Iron from Ice» (آهن از یخ) چندی پیش منتشر شد. زومجی این بازی را مورد بررسی قرار داده است تا مشخص کند آیا این اثر ارزش صرف وقت را دارد یا خیر.
تبلیغات

رُمان‌های فانتزیِ حماسیِ کامل، آن‌قدر از صفحاتِ پرجزییات و کلماتی غنی تشکیل شده‌اند که هیچگاه نمی‌توان روی‌شان تاریخ مصرف گذاشت. در چندهزار سال تاریخی که برای خط اصلی داستان کتاب نوشته می‌شود، آنقدر قصه‌های ناگفته، فراموش‌شده و ناشناخته خوابیده است که تصورش غیرممکن است. فقط کافی است یک داستان‌گوی خوب پیدا شود، تا بر اساس قوانین و حال‌و‌هوای آن دنیا، شخصیت‌ها را به ما شناسانده و گوش‌‌های مارا برای شنیدن داستانتیز کند. یک نمونه‌اش کلاسیکِ تالکین، «فرمانروای حلقه‌ها» است که بعد از این همه سال، هنوز داستان‌های زیادی از دل «سرزمین‌میانه» استخراج می‌شود.

اما بحث ما در اینجا به شاهکار مُدرنِ جورج آر.آر. مارتین یعنی رمانِ «نغمه‌ی یخ و آتش» مربوط می‌شود، که این روزها به خاطر سریال تلویزیونی، «بازی تاج و تخت» تازه در اوج محبوبیت و حساسیت‌اش قرار دارد. به طوری که فعلا فکر کردن به قصه‌های فرعی این رمان، دور از ذهن است. اما استودیوی خوش‌نام و بااستعداد «تل‌تیل» (TellTale) از این فرصتِ بی‌نظیر استفاده کرده، تا در قالب بازی خودش، یکی از این ناگفته‌ها را روایت کند و البته به کمک عنصر تعامل در بازی‌های ویدیویی، تصمیم‌گیری در وستروس سیاه و ترسناک را به دست ما آماتورها بدهد.

آیا نتیجه‌ در حد و اندازه‌ی انتظارات‌مان بوده است؟ خیال‌تان راحت. «تل‌تیل» با ترکیب عناصر بازی‌های خود با اتمسفر آشنای دنیای نغمه حداقل در اپیزود اول به طرز تحسین‌برانگیزی، حسابی آدرنالینِ خون‌تان را با خلق درامی سرد و پروسه‌ی انتخاب دیالوگ‌ها، بالا می‌برد.

برای مطالعه‌ی بررسی کامل این بازی به قلم رضا حاج‌محمدی، به وب‌سایت زومجی مراجعه کنید.

Game-of-Thrones-A-Telltale-Games-Series-790

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات