حذف قرمزی چشم در عکس‌های گرفته شده در گجت های اپلی

یک‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
مشکل قرمز شدن چشم یا Red Eye زمانی رخ می‌دهد که محیط عکاسی دارای نور شدید باشد یا مقدار نور فلش دوربین به خوبی تنظیم نشده باشد، قرمزی چشم ظاهر نامناسبی را به عکس‌های گرفته شده می‌دهد. با کمک ترفند زیر می‌توانید قرمزی چشم در گجت‌های اپلی را از بین ببرید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 برای استفاده از ابزار حذف قرمزی چشم, دستگاه اپلی شما باید به iOS 7 یا بالاتر مجهز شده باشد و نیازی به دانلود برنامه‌های اضافی دیگر ندارید. این ویژگی در قسمت ویرایش در برنامه عکس Photo قرار دارد و جدا از اینکه می‌توانید از این ویژگی برای عکس‌های گرفته شده با دوربین آیفون استفاده کنید, امکان استفاده از این ابزار برای هر عکس ذخیره شده در ابزار اپلی را دارید.

برای حذف پدیده Red Eye موارد زیر را به ترتیب اعمال کنید:

1) وارد اپلکیشن Photo شده و عکس مورد نظر خود را که می‌خواهید از نظر قرمزی چشم ترمیم شود را انتخاب کنید.

2) بر روی عکس به آرامی ضربه زده و گزینه‌ی ویرایش (edit) را انتخاب کنید.

3) با توجه به شکل زیر بخشی که مربوط به حذف قرمزی چشم است را انتخاب کنید.

fix-redeye-1
remove-red-eye-iphone

4) پس از ورود به این بخش، بر روی قسمت‌هایی از عکس که RedEye در آن وجود دارد ضربه بزنید.

5) هنگامی که کار ترمیم یا اصلاح عکس تمام شد و شما از نتیجه کار خود راضی بودید گزینه درخواست (apply) را انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

همانطور که ملاحظه می‌کنید ابزاری که اپل برای کاربران خود فراهم کرده است بسیار سریع به بهبود RedEye می‌پردازد. این ابزار از نظر عملکرد بسیار شبیه به فیلترهای عکاسی است و همچنین می‌توان گفت مانند برنامه فیلتر رنگ که بطور معمول در سیستم عامل iOS وجود دارد عمل می‌کند و البته بهترین راه حلی است که اپل برای از بین بردن قرمزی چشم در عکس‌ها ارائه داده تا کاربر با استفاده از آن دیگر نیازی به استفاده از فتوشاپ یا برنامه‌های شخص سوم نداشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات