کامپیوترها در CES 2015 قدرتمند‌تر و ارزان‌تر می‌شوند

یک‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
با ارائه نسل پنجم پردازنده‌های سری Core i اینتل که با تاخیر رونمایی خواهند شد و نزدیک بودن زمان ارائه نسخه نهایی ویندوز 10، احتمالا CES 2015 نمایشگاهی پر از پی‌سی‌های متنوع و جدید خواهد بود.
تبلیغات

 نمایشگاه CES که سالانه در شهر وگاس در ایالات نوادا برگزار می‌شود، محلی مناسب برای نمایش لپ‌تاپ‌ها، دسکتاپ‌ها و به طور کلی پی‌سی‌های ویندوزی است، مخصوصا اگر نسل جدیدی از پردازنده‌ها یا نسخه جدید از سیستم عامل ویندوز رونمایی شده باشد. با ارائه نسل پنجم پردازنده‌های سری Core i اینتل که با تاخیر رونمایی خواهد شد و نزدیک بودن زمان ارائه نسخه نهایی ویندوز 10، احتمالا CES 2015 نمایشگاهی پر از پی‌سی‌های متنوع و جدید خواهد بود.

موج بزرگ بروزرسانی پردازنده‌های برادول اینتل

تقریبا هر تولیدکننده پی‌سی محصولات جدیدی با نسل پنجم پردازنده‌های Core i اینتل، یعنی برادول تولید کرده و روانه بازار خواهد کرد. همچنین بسیاری از محصولات کنونی به تراشه‌های جدید بروزرسانی خواهند شد. پس از معرفی در CES، این محصولات جدید در سه‌ماهه اول ۲۰۱۵ روانه بازار خواهند شد. گفته می‌شود پردازنده‌های جدید اینتل قدرت پردازشی بالاتر و عمر باتری بهتری را ارائه می‌کنند.

نمایشگرهایی با رزولوشن بالاتر

طی سال‌هی اخیر رایانه‌هایی با نمایشگرهای بهتر از 1080p تولید شده‌اند و روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود. لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌هایی با نمایشگرهای 2560 در 1440 یا 3200 در 1800 پیکسل یا حتی کامپیوترهایی با نمایشگرهای 4K در بازار موجود هستند. کامپیوتر با رزولوشن‌های بالاتر را طی سال ۲۰۱۵ بیشتر خواهیم دید؛ محصولاتی که بیشتر گیمرها و متخصصان حوزه فیلم و عکس و گرافیک را هدف قرار داده‌اند.

ces-pc-1

لپ‌تاپ‌های بازی با طراحی باریک‌تر

از HP Omen تا Razer Blade، برخلاف گذشته، قابل حمل و سبک هستند. تولیدکنندگان به دنبال آن هستند تا لپ‌تاپ‌های گیمینگ با طراحی ظریف‌تر، باریک‌تر و سبک‌تر بسازند. از طرفی با کاهش قیمت مانیتورهای 4K که گزینه‌ای عالی برای گیمرها محسوب می‌شوند، امکان استفاده از آنها در لپ‌تاپ‌های گیمینگ نیز سهولت بیشتری پیدا می‌کند. همچنین ایده‌ها و ابزارهای نو مثل مانیتورهای خمیده و هدست‌های واقعیت مجازی نیز می‌توانند برای گیمرها و خوره‌های فیلم مناسب باشند. در CES امسال احتمالا شاهد لپ‌تاپ‌های گیمینگ متنوعی با طراحی انقلابی خواهیم بود.

جنگ قیمت‌ها در جریان است!

کروم‌بوک‌ها باعث و بانی رقابتی تازه در قیمت‌گذاری پی‌سی‌ها هستند. در واقع پس از ورود کروم‌بوک‌ها به بازار، تولیدکنندگان محصولات ویندوزی به فکر تولید محصولات زیر ۲۰۰ دلار افتادند. مثلا HP Steam 11 با قیمت ۱۹۹ دلار از سیستم عامل ویندوز 8 بهره می‌برد و کاربر می‌تواند از یک سال عضویت رایگان در سرویس آفیس 365 نیز استفاده کند. این قیمت مشابه اغلب سیستم‌های مبتنی بر سیستم عامل ابری کروم گوگل است. در CES امسال باید شاهد ارائه پی‌سی‌های ویندوزی ارزان‌قیمت بیشتری باشیم تا بتوانند با کروم‌بوک‌ها رقابت کنند.

ces-pc-2

ویندوز 10

با وجود این که به نظر می‌رسد همچنان اکثر پی‌سی‌هایی که در نمایشگاه CES رونمایی می‌شوند، مجهز به ویندوز 8.1 باشند، اما همه به دنبال نسخه بعدی سیستم عامل مایکروسافت خواهند بود. مایکروسافت در نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10 نشان داده که تفاوت بین نسخه 8 و 10 فاحش است و نسخه جدید قابلیت‌های تازه فراوانی خواهد داشت. از آنجا که مایکروسافت در ماه ژانویه طی رویدادی اختصاصی از نسخه نهایی ویندوز 10 رونمایی خواهد کرد، خیلی نمی‌توان انتظار داشت که محصولات متنوعی با این نسخه ارائه شوند، ولی قطعا تب‌وتاب نسخه جدید ویندوز این نمایشگاه را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

تنها چند هفته دیگر باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه اتفاقاتی در این نمایشگاه رخ خواهد داد!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات