بررسی زومجی: دو سال عملکرد کنسول Wii U

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کهنه‌کار نینتندو که از قدیمی‌ترین بازی‌سازان و فعالان صنعت بازی و سرگرمی دنیا به شمار می‌رود، در نسل هشتم کنسول‌ها روبه‌روی دو حریف جوان‌تر، مایکروسافت و سونی با کنسول Wii U چندان خوب عمل نکرده است. زومجی فراز و نشیبت‌ها کنسول Wii U را طی دو سال اخیر بررسی کرده است.
تبلیغات

کنسول نسل هشتمی نینتندو از همان لحظه‌ای که معرفی شد، دست به گریبان هزار نوع مشکل شد. اصلا لازم نبود برای مشکلات‌اش راه دوری می‌رفتیم، همان اسم‌اش به تنهایی یک اشتباه به شمار می‌رفت. اسمی که باعث شد خیلی از مشتری‌ها و حتی کارکشته‌های صنعت هم به طور اشتباه فکر کنند که گیم‌پد Wii U (وی‌یو) فقط چیزی مثل ارتقائی کوچک بر همان کنسول قبلی Wii است. همینطوری که دامنه‌ی این سوءبرداشت وسیع‌تر می‌شد، دپارتمان بازاریابی و تبلیغات نینتندو هم در برطرف‌کردن‌اش و اطلاع‌رسانی دوباره به مردم، شکست خورد و خیلی سریع، نکات مثبت عرضه‌ی نینتندو در میان ابری از اشتباهات و سردرگمی‌ها پنهان شدند.

مقاله‌های مرتبط:

    Wii U خیلی آرام فروخت. به شکلی که در نهایت کیلومترها از چیزی که نینتندو انتظار داشت، از موفقیت و سوددهی جا ماند. در نتیجه، کنسول آن‌طور که لازم بود نتوانست پشتیبانی خوبی از سوی کمپانی‌های ثانویه (third-party) داشته باشد و همین در ادامه Wii U را به زوال کشاند و سبب روی برگرداندن عموم مشتریان از آن شد. مخصوصا کسانی که روزی در تبدیل شدن Wii به چنان دستگاه خارق‌العاده‌ای نقش اصلی را داشتند.

    حالا دو سال گذشته و در طول این مدت نینتندو کم‌کم دارد کمبود‌های کنسول‌اش را با چیزهای هیجان‌انگیز دیگری مثل عروسک‌های Amiibo و انحصاری‌های کلاس‌بالا و با شخصیت پُر می‌کند. حالا که داریم به تعطیلات سال نو نزدیک می‌شویم، کنسول‌های نسل حاضر بیشتر از هر وقت دیگری، وارد دوره‌ی حساس خود شده‌اند. پس در این مقاله نگاهی به وضعیت این روزهای Wii U می‌اندازیم تا ببینیم این سیستم بعد از دو سال زندگی و یک سال عرضه‌ی زودتر از پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس‌وان در چه جایگاهی است و آیا اصلا ارزش دارد پول‌هایمان را خرجش کنیم یا خیر.

    برای مطالعه‌ی این مقاله به قلم رضا حاج‌محمدی، به وب‌سایت زومجی مراجعه کنید.

    Wii-U-Zoomit
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات