استودیوهای فیلم‌‌سازی درصدد شکایت از گوگل هستند

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
داستان سریالی انتشار اطلاعات برگرفته از داده‌های فاش شده‌ی سونی پیکچرز به یکی از داغ‌ترین اخبار در روزهای واپسین سال ۲۰۱۴ میلادی تبدیل شده است. آخرین مورد از این اخبار که ماحصل ایمیل‌های لو رفته‌ی این کمپانی است، نشان از نفرت استودیوهای فیلم‌سازی از گوگل دارد.
تبلیغات

پیش از این نیز بسیاری براین باور بودند که بسیاری از کمپانی‌های فیلم‌ساز و تهیه‌کننده‌ی آلبوم‌های موسیقی دل خوشی از گوگل ندارند. علت این تنفر تسهیل دسترسی کاربران برای جستجو و یافتن نسخه‌های غیرقانونی فیلم‌ها و موسیقی‌هایی است که این استودیوها با صرف میلیون‌ها دلار تولید می‌کنند. اما ایمیل جدیدی که جزو اطلاعات فاش شده از سرور‌های سونی پیکچرز است، گویای سیاستی است که این کمپانی‌ها برای مبارزه با ناشران غیرقانونی محتوای دیجیتال و گوگل در پیش خواهند گرفت.

به گزارش تایم، گروهی از وکلای سونی و ۶ استودیوی فیلم‌سازی دیگر به همراه انجمن فیلم‌سازان آمریکا درصدد ارائه‌ی یک دادخواست به دادگاه و آغاز یک پرونده‌ی دعاوی به‌منظور مبارزه با انتشار غیرقانونی محتوای دیجیتال بدون در نظر گرفتن قانون کپی‌رایت هستند. این کمپانی‌ها به دنبال دلایلی هستند تا با استناد بر آن‌ها دادستان ایالتی را برای تحت تعقیب قرار دادن گوگل مجاب کنند. استودیو‌های فیلم‌سازی در پی آنند تا با زیرفشار گذاردن گوگل، این کمپانی را مجبور کنند تا نتایجی را که دربردارنده‌ی لینک‌های حاوی محتوای غیرقانونی است، فیلتر کند. با جستجوی کوتاهی در گوگل می‌توان به خیل عظیم لینک‌ غیرقانونی دانلود انواع فیلم‌ها دست یافت.

همچنین استودی‌های فیلم‌سازی درصدد آغاز همکاری با سریس‌دهندگان اینترنتی هستند تا راه‌های دسترسی به وب‌سایت‌های عرضه‌ کننده‌ی محتوای دیجیتال را مسدود کنند. این کمپانی‌ها برای پروژه‌ی حقوقی خود نامی را نیز در نظر گرفته‌اند که براساس اطلاعات منتشر شده، Goliath است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات