تاچ‌پد لپ‌تاپ‌ها به سنسور اثر انگشت مجهز می‌شوند

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
پیش از آنکه کمپانی‌هایی چون اپل، سامسونگ و اچ‌تی‌سی از سنسور اثر انگشت در محصولات خود استفاده کنند، تولیدکنندگان لپ‌تاپ این سنسور را در نوت‌بوک‌ها خود بکار می‌گرفتند. حال پس از محبوبیت این نوع سنسورها، Synaptics که شناخته‌شده‌ترین کمپانی تولیدکننده‌ی تاچ‌پد در لپ‌تاپ است، درصدد یکپارچه کردن سنسور اثر انگشت با تاچ‌پد‌ها است.
تبلیغات

 Synaptics که شناخته‌شده‌ترین کمپانی در زمینه‌ی ساخت تاچ‌پد برای لپ‌تاپ‌ها است، اعلام کرده که درصدد استفاده از سنسور اثرانگشت در تاچ‌پد‌های تولیدی خود است. این کمپانی تاچ‌پد‌های مجهز به سنسور اثر انگشت را SecurePad نام گذاری کرده است. برخلاف سنسورهای اثر انگشت پیشین مورد استفاده در لپ‌تاپ‌ها که کاربر باید انگشت خود را روی آن می‌کشید، محصول سیناپتیکس، از وجود یک صفحه‌ی لمسی خازنی بهره می‌برد که عملکرد آن را تقریبا شبیه به محصولاتی چون آیپد مینی ۳ و گلکسی S5 کرده است. یقینا استفاده از این سنسور می‌تواند عملکرد بسیار بهتری را در مقایسه با نسخه‌‌های قدیمی داشته باشد.

استفاده از سنسور اثر انگشت می‌تواند ویژگی‌هایی را در اختیار کاربران قرار دهد که از جمله‌ی آن می‌توان به ورود به حساب کاربری سیستم‌عامل، پرداخت در فروشگاه‌های آنلاین و موارد دیگر اشاره کرد. نکته‌ای که در این بین بسیار جالب توجه به نظر می‌رسد، عضویت سیناپتیکس در FIDO یا Fast Identity Online است که کمپانی‌های بزرگی چون گوگل، کوالکام، سامسونگ، مایکروسافت، لنووِ، دل و نتفیلیکس در کنار موسسات مالی بزرگی چون ویزا، مسترکارت، بانک آمریکا و پی‌پال در آن عضویت دارند. FIDO در زمینه‌ی تعیین استاندارهای اعتبار سنجی با استفاده از سنسور اثرانگشت فعالیت می‌کند. این موسسه اخیرا نسخه‌ی اول از استاندارد اعتبارسنجی با استفاده از سنسور اثرانگشت را منتشر کرده است. وجود این موسسه و ارائه‌ی استاندارد در این زمینه‌ می‌تواند منجر به همه‌گیر شدن استفاده از سنسور اثرانگشت و کاربردهای آن توسط توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان سخت‌افزار شود.

سیناپتیکس اعلام کرده که تاچ‌پد موسوم به SecurePad برای استفاده توسط تولیدکنندگان آماده است. هنوز نام مشتریان سیناپتیکس که این سنسور اثرانگشت را در محصولات خود بکار خواهند گرفت، منتشر نشده است، اما به قطع یقین این محصول برای استفاده در پی‌سی‌ها تولید شده است. سناپتیکس درصدد استفاده از این محصول در اولترابوک‌هایی است که در بازه‌ی محصولات میان‌رده جای گرفته‌اند. با توجه به تصاویر منتشر شده، سنسور اثر انگشت در قسمت بالای سمت چپ تاچ‌پد قرار گرفته است. سیناپتیکس اعلام کرده که سنسور اثرانگشت با سایر محصولات این کمپانی همچون تاچ‌پد یکپارچه‌ی Clickpad و ForcePad سازگار خواهد بود. انتظار می‌رود سیناپتیکس محصول جدید خود را در جریان برگزاری CES 2015 به نمایش بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات