پازل: توپ‌ها و سبدها | جایزه هفته: یک دستگاه اسمارت واچ ۲ سونی

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
اگر دوست دارید آخر هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای کار آماده کنید، بخش «پازل» برای شما است. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت منتشر می‌شود. در ادامه با شصت و هفتمین قسمت از سری «پـازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» به صورت هفتـگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. شصت و هفتمین قسمت از سری «پازل» شامل دو بخش است: پاسخ معمای شصت و شش و البته یک «پازل» جدید! در ادامه با زومیت همراه باشید.

پازل این هفته با حمایت شرکت سونی‌موبایل برگزار می‌شود. این هفته به قید قرعه، به یک نفر از کاربرانی که به پازل، پاسخ صحیح بدهد، یک دستگاه اسمارت واچ ۲ سونی اهداء خواهد شد.

پاسخ معمای شماره شصت و شش

پازل هفته گذشته، یک معمای تصویری بود که باید شکل بدون جفت را شناسایی می‌کردیم. پاسخ پازل در تصویر زیر نمایش داده شده است:

پاسخ پازل شماره ۶۶

در طول هفته گذشته نزدیک به ۹ هزار نفر در پازل شرکت‌ کردند. بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تک‌تک کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار ما است.

معمای شماره ۶۷: جمعه ۲۱/آذر/۱۳۹۳(معمای ریاضی؛ سطح سخت)

فرض کنید ۳ سبد در اختیار دارید. در هر سبد ۴ توپ قرار گرفته، که همه به یک اندازه هستند. هر یک از توپ‌ها به یکی از رنگ‌‌های قرمز، آبی، سیاه یا سفید بوده و در هر سبد از هر رنگ یکی وجود دارد. اگر چشم‌های شما بسته باشد و به‌طور تصادفی از هر سبد یک توپ خارج کنید.

۱- چقدر احتمال دارد که دقیقا ۲ توپ از توپ‌های انتخابی قرمز باشند؟ ۲- چقدر احتمال دارد که هیچ‌کدام از توپ‌ها قرمز نباشد؟

منبع طرح معما‌های سری «پازل» اینترنت نیست؛ اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که بخش نظرات مقاله‌های «پازل»، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و سایر کاربران، از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری کنید.

لطفاً پاسخ خـود را تنـها به ایمیل زیر ارسال و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری کنید.

اگر قصد داریـد پـاسـخ‌ خــود را ارسال کنــید، لــطفـاً بــه موارد زیــــر تـوجـه کنید:ایمیل آدرس: // مـوضـوع (Subject) ایمیل: Puzzle 67در بدنه ایمـیل نیز پـاسخ مـــعما، نــام، سن و شـمـاره تـماس خـود را درج نمـــایید.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه فرصت دارید که به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پـازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات