بررسی زومجی: بازی The Evil Within | اکشنِ درون به سبک میکامی

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
طرفداران بازی‌های ژانر وحشت کم نیستند، اما برعکس، عناوین خوب و استاندارد که بتواند عطش این هواداران را برطرف کند بسیار کم هستند. پدر این ژانر در بازی‌های ویدیویی، شینجی میکامی که سری بازی‌های Resident Evil را سال‌ها پیش بنیان نهاد، حال با بازی دیگری به نام The Evil Within بازگشته است تا دوباره ترس را به جان هواداران خود بیندازد. زومجی در بررسی خود چه نظری در مورد این بازی دارد؟
تبلیغات

نسل هفتم کنسول‌ها مصادف شد با شکست‌های پی‌در‌پی برای عناوین ژانر وحشت و در این بین فقط چند بازی توانستند انتظار‌ها را برآورده کنند و مخاطب خود را تا سر حد مرگ بترسانند!

قبل از آن و در نسل‌های گذشته، عناوین انگشت‌شماری در این سبک ساخته شده بودند. آثاری همچون Resident Evil، ساخته‌ی شینجی میکامی، بیشتر از بقیه در دل مخاطب‌ها جا باز کرد تا جایی که طرفدار‌ها لقب بزرگِ «پدر سبک وحشت» را برای میکامی در نظر گرفتند. نسخه‌ی چهارم RE، اوج درخشش میکامی به حساب می‌آید که با وجود تغییرات اساسی در ساختار بازی، توانست اصالت سری را حفظ کند. این عنوان آنقدر بزرگ بود که تاثیر فراوانی روی بازی‌های سوم شخصِ بعد از خود گذاشت. حال بعد از حدود ده سال شاهد ساخته‌ی جدیدی از میکامی در سبک Survival Horror هستیم که قبل از انتشار، سر و صدای زیادی به پا کرده بود. The Evil Within یا به اختصار TEW، با تبلیغات و هایپ‌های رسانه‌ای فراوان در ماه‌های گذشته همراه بود. با توجه به این موضوع که فردی چون میکامی در پس این پروژه قرار داشت و بازی چند ماهی هم با تاخیر مواجه شد، انتظارات از آن بسیار بالا رفت.

بالا رفتن سطح انتظار مخاطبان در چنین مواردی ممکن است ضربات شدیدی به بازی وارد کند و طرفداران را نا‌امید کند که این موضوع باعث می‌شود نکات مثبت کمتر و نکات منفی بیشتر خود را نشان دهند. TEW از این قاعده مستثنی نشد و در تمام بخش‌های بازی نکات منفی بیشتر جلب توجه کردند ...

برای مطالعه‌ی بررسی کامل این بازی به قلم حامد افرومند، به وب‌سایت زومجی مراجعه کنید.

The-Evil-Within-banner-zoomit-2
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات