استفاده سونی از روش هکرها برای از دسترس خارج کردن اطلاعات دزدیده شده

پنج‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
سونی در طول یکی دو هفته‌ی اخیر به شدت تحت فشار هکرها قرار گرفت و اطلاعات با ارزش چندین میلیون دلاری این شرکت از روی سرورهای شرکت دزدیده و به رایگان به اشتراک گذاشته شد. حال سونی به همان روش هکرها، به آن‌ها حمله کرده و اطلاعات دزدیده شده را از دسترس خارج کرده است.
تبلیغات

سونی نه تنها اطلاعات ارزشمندی همچون فیلم‌های اکران نشده از سونی-پیکچرز را از دست داده، بلکه سرویس پلی‌استیشن نتورک این شرکت نیز تحت حمله قرار گرفته است. حال سونی به حمله‌ی هکرها پاسخ داده و سعی کرده تا انتشار غیر قانونی محصولاتش را متوقف کند.

سونی از حمله‌ی DDoS استفاده کرده تا وب‌سایت‌هایی که محصولات دزدیده شده این شرکت را به اشتراک گذاشته‌اند از دسترس خارج کند.

چند روز پیش در زومیت خواندید که نفوذگران بار دیگر سونی پیکچرز را به دلیل پخش فیلم The Interview تهدید کرده و از این کمپانی خواستند تا پروسه‌ی انتشار این فیلم را متوقف کند.کره‌ی شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور نقشی در هک شدن سونی پیکچرز ندارد. هکرها با تهدید سونی اعلام کرده‌اند که پخش این فیلم می‌تواند دستاویز ناآرامی در منطقه و در‌گرفتن جنگ شود.

براساس گزارش رویترز، اف‌بی‌آی در ادامه‌ی تحقیقات خود با کارکنان سونی پیگچرز به گفتگو خواهد نشست، شاید سرنخی در رابطه با این موضوع پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات