نقشه نوکیا برای اندروید دیگر در انحصار سامسونگ نیست

پنج‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا مهرماه سالجاری سرویس نقشه‌ی خود را برای پلتفرم اندروید ارائه کرد، اما این سرویس بصورت انحصاری تنها در ابزارهای سری گلکسی سامسونگ قابل استفاده بود. حال نوکیا این سرویس را روی گوگل پلی قرار داده‌ تا کلیه‌ی کاربران اندرویدی بتوانند از آن استفاده کنند.
تبلیغات

نقشه‌ی نوکیا یکی از محبوب‌ترین و جامع‌ترین سرویس‌های نقشه است. نوکیا این سرویس را که تا چندی پیش تنها برای پلتفرم ویندوز فون قابل استفاده بود، برای اندروید نیز ارائه کرد اما در ابتدا، این سرویس بصورت انحصاری فقط در اختیار کاربران ابزارهای‌ سری گلکسی سامسونگ قرار گرفت. حال نه‌تنها، می‌توان سرویس نقشه‌ی نوکیا را روی دیگر ابزارهای اندرویدی نیز نصب و استفاده کرد، بلکه نوکیا ۱۸ کشور دیگر را به سرویس «هدایت صوتی تا مقصد» اضافه کرده تا مجموعا ۱۱۸ کشور پوشش داده شوند.

سرویس نقشه‌ی نوکیا که با نام HERE شناخته می‌شود کلیه‌ی امکانات نقشه شامل جهت‌یابی، مسیر وسایل حمل و نقل عمومی، هدایت صوتی تا مقصد، نقشه‌ی آفلاین و همچنین امکان اشتراک‌گذاری مکان فعلی با دوستان و آشنایان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

HERE قرار است برای پلتفرم iOS نیز ارائه شود تا کاربران اپل هم بتوانند از آن در ابزارهای خود استفاده کنند.

اگرچه HERE امکانات متنوع و رابط کاربری بسیار خوبی دارد، اما موفقیت آن کار ساده‌ای نیست، چرا که سرویس نقشه‌ی گوگل بصورت پیش‌فرض روی تمام ابزارهای اندوریدی نصب می‌شود و علاوه بر آن بسیاری از کاربران پلتفرم iOS اپل نیز، اپلیکیشن Google Maps را روی ابزارهای خود نصب کرده و استفاده می‌کنند.

نوکیا وعده داده که اوایل سال ۲۰۱۵ میلیادی، سرویس نقشه‌ی خود را برای iOS نیز منتشر کند.

برای دانلود HERE به فروشگاه گوگل پلی مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات