اپل و آی‌بی‌ام اولین سری اپلیکیشن‌های تجاری خود را منتشر کردند

پنج‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه دو کمپانی اپل و آی‌بی‌ام برای همکاری با یکدیگر در ماه جولای به توافق رسیدند، حال اولین سری از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های تجاری که حاصل همکاری دو کمپانی است، منتشر شده است.
تبلیغات

 این همکاری مبتنی بر ترکیب داده‌های حاصل از سرور‌های آی‌بی‌ام و سخت‌افزار و نرم‌افزار اپل است. اپل امروز ۱۰ اپلیکیشن را در حوزه‌ی تجارت که حاصل این همکاری است، معرفی کرد. در جریان برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی، فیل‌شیلر این همکاری را قدم بزرگی برای آیفون و آیپد در بازار اپلیکیشن‌های تجاری خواند. وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که اپل و آی‌بی‌ام بهترین فناوری‌‌های روز دنیا را از طریق ترکیب داده‌های تحلیلی حاصل از سرور‌های آی‌بی‌ام با استفاده از سخت‌افزار اپل در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

آی‌بی‌ام اولین سری از اپلیکیشن‌های اختصاصی تجارت برای آیفون و آیپد را در راستای سیاست‌ MobileFirst for iOS روانه‌ی بازار کرده است. از جمله‌ی اپلیکیشن‌های منتشر شده می‌توان به Advise & Grown و Trusted Advice برای بانکداری و انجام امور مالی، Plan Flight و + Passenger برای صنعت حمل و نقل، Pick & Pack برای فروش، ReteTech مخابرات و Incident Aware و Case Advise ویژه وکلا و دولتمردان اشاره کرد.

از جمله‌ی مشتریان آی‌بی‌ام که از سیاست MobileFirst for iOS ‌پشتیبانی می‌کنند باید به سیتی بانک، هواپیمایی کانادا، اسپرینت و بانورته اشاره کرد. اپلیکیشن‌هایی که امروز توسط این دو کمپانی منتشر شده‌اند، بخشی از ۱۰۰ اپلیکیشن صنعتی و تجاری است که برای عرضه توسط آی‌بی‌ام و اپل برنامه‌ریزی شده است. این همکاری امکان بهره‌گیری از نمونه‌ی بهبود یافته‌ی سرویس‌های ابری آی‌بی‌ام را برای iOS میسر خواهد کرد.این سرویس‌ در واقع نمونه‌‌ای بهینه شده از AppleCare خواهد بود که بصورت اختصاصی برای حوزه‌ی تجارت عرضه خواهد شد.

همکاری بین اپل و آی‌بی‌ام نمونه‌ای از همکاری بین دو کمپانی است که پیش‌تر رقیب همدیگر شمرده می‌شدند. آی‌بی‌ام در حوزه‌ای از بازار که اپل در آن موفق است، چندان خوب عمل نکرده و در مقابل نیز اپل سعی دارد تا نفوذ خود را در حوزه‌ی صنعت و تجارت گسترده‌تر نماید. از این‌رو به نظر می‌رسد این همکاری، یک رابطه‌ی برد-برد برای طرفین است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات