اف‌بی‌آی: کره‌ی شمالی ارتباطی با حمله به سونی پیکچرز ندارد

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از حمله به سونی پیکچرز و انتشار زودهنگام شماری از فیلم‌های این کمپانی در کنار اطلاعات محرمانه، بسیاری انگشت اتهام را به سمت کره‌ی شمالی نشانه رفتند. پس از تهدید مجدد سونی پیکچرز برای توقف انتشار فیلم The Interview، گمانه‌ها در مورد دست داشتن کره‌ی شمالی تقویت شد، حال آنکه اف‌بی‌آی هرگونه ارتباط این کشور را با هک شدن سونی رد کرد.
تبلیغات

به گزارش رویترز، در جریان برگزاری نشست امنیت سایبری، جو دمارست، معاون بخش جرائم سایبری اف‌بی‌آی، در مورد حمله‌ی اخیر به سونی و ارتباط کره‌ی شمالی با این موضوع گفت:

در حال حاضر مدارکی مبنی بر دخالت کره‌ی شمالی در این حملات به دست نیامده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط سخنگوی اف‌بی‌آی، این سازمان هنوز ردی از نفوذگران به دست نیاورده و در حال حاضر جستجو و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

بسیاری از گمانه‌ها در مورد حمله به سونی حکایت از دست داشتن کره‌ی شمالی در این جریان یا از جانب طرفداران آن دارد. دلیل بسیاری از این نتیجه‌گیری‌ها، مواضع هکرها در قبال فیلم The Interview است که با درون‌مایه‌ای طنز به زندگی رهبر کره‌ی شمالی پرداخته است.

دیروز در زومیت خواندید که نفوذگران بار دیگر سونی پیکچرز را به دلیل پخش فیلم The Interview تهدید کرده و از این کمپانی خواستند تا پروسه‌ی انتشار این فیلم را متوقف کند. کره‌ی شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور نقشی در هک شدن سونی پیکچرز ندارد. هکرها با تهدید سونی اعلام کرده‌اند که پخش این فیلم می‌تواند دستاویز ناآرامی در منطقه و در‌گرفتن جنگ شود.

براساس گزارش رویترز، اف‌بی‌آی در ادامه‌ی تحقیقات خود با کارکنان سونی پیگچرز به گفتگو خواهد نشست، شاید سرنخی در رابطه با این موضوع پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات