در جمعه‌ی سیاه، ایکس‌باکس وان بیشتر از پلی استیشن ۴ فروش کرد

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
جمعه‌ی سیاه (Black Friday)، بازه‌ی زمانی اواخر سال میلادی است که اغلب فروشگاه‌های کشورهای غربی برای اجناس خود تخفیف‌های بالا در نظر می‌گیرند تا بتوانند فروش بیشتری را به سبب استقبال مردم کسب کنند. کنسول ایکس‌باکس وان در جمعه‌ی سیاه امسال توانست لقب پرفروش‌ترین کنسول این دوره را در آمریکا به‌نام خود ثبت کند.
تبلیغات

طبق گزارش منبع infoScout، حدود ۵۳ درصد فروش کنسول‌ بازی در جمعه‌ی سیاه مربوط به ایکس ‌باکس وان شرکت مایکروسافت بوده است. گزارش‌ها حاکی است، مردم تمایلی به خرید کنسول ایکس‌ باکس وان با قیمت اصلی ندارند، اما در طول جمعه‌ی سیاه، به خاطر تخفیفات زیادی که روی آن اعمال شد، مشتریان زیادی جذب کرد. پلی ‌استیشن 4 در طول ۱۰ ماه متوالی رکورددار بود و توانست از فروش بیشتری نسبت به ایکس‌باکس وان برخوردار شود، به‌طوری‌که به‌نظر می‌رسید همه مردم آمریکا پلی‌ استیشن 4 دارند.

PS4-Xbox-One-on-Black-Friday-12

مایکروسافت سخت در تلاش است تا از تعطیلات آخر سال میلادی به بهترین شکل ممکن استفاده کند و نه‌تنها روی کنسول، بلکه بازی‌ها و خدمات دیگر هم تخفیفاتی در نظر بگیرد. کل سهم مایکروسافت در جمعه‌ی سیاه ۶۲ درصد بود که مجموع فروش ایکس ‌باکس وان و ایکس ‌باکس 360 شامل می‌شود. سونی هم توانست ۳۱ درصد فروش کنسول‌ها در جمعه‌ی سیاه آمریکا را به واسطه‌ی پلی‌استیشن 4 به‌نام خود ثبت کند، اما کنسول نسل هفتمی پلی ‌استیشن 3 تنها یک درصد از سهم کلی را دراختیار گرفت. کنسول Wii U شرکت نینتندو هم ۶ درصد خریدهای جمعه‌ی سیاه را به‌نام خود ثبت کرد.

رقابت بازار کنسول‌های نسل هشتمی وارد فاز جدیدی شده است و ماه به ماه دچار تغییر و تحولات عظیمی می‌شود که مطمئنا با ورود به سال دوم عرضه‌ی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، رقابت کنسول‌ها به مرحله‌ی حساسی خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات