روش جدید گوگل برای انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید

یک‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
گوگل برای آن دسته از کاربران آیفون که به استفاده از اندروید علاقه دارند، ابزاری ارایه کرده که در آن قابلیت‌های همچون انتقال عکس‌ها از آیفون، چگونگی انتقال از iTunes به Google Play Music، تهیه نسخه کپی از شماره‌ها در iCloud و چگونگی راه‌اندازی ایمیل و پیام‌ها وجود دارد.
تبلیغات

زمانی که اپل تلفن‌های هوشمند خود را با صفحه نمایش 4.7 و 5.5 اینچی عرضه کرد، انتظار می‌رفت ابزاری را برای کاربران اندروید که مایل به استفاده از آیفون هستند، ارایه کند؛ اما در اقدامی متقابل، گوگل برای کاربران آیفون که به استفاده از اندروید علاقه دارند، سرویس راهنمایی را منتشر کرده است.

نام این راهنمای جدید « Get going on Android» است که در آن قابلیت‌های همچون انتقال عکس‌ها از آیپد یا آیفون، چگونگی انتقال از iTunes به Google Play Music، تهیه نسخه کپی از شماره‌ها در iCloud و در آخر چگونگی راه‌اندازی ایمیل و پیام‌ها وجود دارد.

گوگل اجازه انتقال 20000 آهنگ از iTunes به Google Play Music را به شکل رایگان می‌دهد

برای انتقال عکس‌ها لازم است اپلیکیشن Google+ را در آیپد و یا آیفون نصب کرده و سپس گزینه «Auto Backup» را فعال کنید. به این ترتیب عکس‌ها به فضای ابری منتقل خواهد شد. برای مشاهده عکس‌ها نیز باید اپلیکیشن عکس را در ابزار اندروید باز کنید.

انتقال اطلاعات از iTunes نیز به سادگی انجام می‌شود. گوگل امکان انتقال 20 هزار آهنگ از iTunes به Google Play Music را به صورت رایگان می‌دهد. بنابراین  می‌توان از طریق مرورگرهای مختلف، ابزارهای اندرویدی و حتی از طریق آیفون یا آیپد، به مجموعه موسیقی خود دسترسی داشت.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

انتقال شماره‌های تماس به سادگی انتقال اطلاعاتی همچون عکس و موسیقی نیست، با این حال مراحل چندان دشواری ندارد. ابتدا باید شماره‌های تماس خود را به فرمت vCard تبدیل کرده و سپس آنها را به قسمت Google contacts وارد کنید.

برای دسترسی به ایمیل‌ها، کافی است که اپلیکیشن اندرویدی مربوطه را نصب کنید. اگر از سرویس Gmail استفاده می‌کنید، اپلیکیشن Gmail به صورت پیش‌فرض در دسترس‌تان قرار می‌گیرد. اما اگر از سرویس‌های دیگری همچون یاهو استفاده می‌کنید، باید اپلیکیشن یاهو و iCloud را نصب کنید که از IMAP، POP3 پشتیبانی کند.

آخرین توصیه گوگل قبل از انتقال سیم کارت از آیفون به ابزار اندرویدی، خاموش کردن iMessage است. برای انجام این کار به قسمت «Settings» و سپس «Messager» رفته و iMessage را به off تغییر حالت دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات