زوم‌اَپ: Waze، ترکیب مسیریابی با رنگ و بوی شبکه‌ی اجتماعی

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
در صورتی که به‌دنبال یک اپلیکیشن مسیریاب متفاوت با ترکیب شبکه‌های اجتماعی هستید و دوست دارید تا در بالابردن صحت اطلاعات نقشه‌های مسیریابی چون گوگل‌مپس سهیم باشید، پس با زوم‌اَپ امروز همراه شوید.
تبلیغات

 Waze اپلیکیشن مسیریاب با رویکرد کاملا متفاوتی است. در این اپلیکیشن می‌توان علاوه بر دسترسی به نقشه و همچنین استفاده از مسیریاب، اطلاعات کامل‌تری را نیز از مسیر دریافت کرد. اما نکته‌ی بارز و جالب توجه در مورد این سرویس استفاده‌ی از الگویی مشابه به شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از Waze می‌توانید دوستان خود را از شبکه‌های اجتماعی دیگر چون فیس‌بوک یافته و مسیر در حال تردد آن‌ها را در Waze نظاره کنید. همچنین با ایجاد ارتباط بین این اپلیکیشن با Swarm و Forsquare، می‌توانید علاوه بر بهره‌مندی از تجربه‌‌ی دیگران در مورد خدمات اماکن عمومی، آدرس مقصد را براحتی پیدا کنید.

WazeInt

یکی دیگر از امکانات بسیار خوب این سرویس، امکان اضافه کردن اطلاعات به نقشه‌ است. برای مثال در صورتی که مسیر به دلایل مختلفی چون تصادف، تعمیرات یا هر علت دیگر برای مدتی مسدود شده، می‌توان این موضوع را در Waze ثبت کرد. ثبت موقعیت مکانی دوربین‌های کنترل سرعت، محل قرارگرفتن پلیس، دوربین‌های کنترل عبور و مرور در سطح شهر، چراغ قرمز‌ها و همچنین سرعت‌گیرها از جمله‌ی سایر امکانات این اپلیکیشن است. همچنین باید به اصلاح مشکلات موجود در نقشه نیز اشاره کرد. کاربران می‌توانند در صورت وجود اشتباه در نقشه، مورد را گزارش و ثبت کنند.

افزایش محبوبیت این سرویس، گوگل را بر آن داشت تا این سرویس را پرداخت مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار از آن خود کند. اپلیکیشن Waze برای هر سه پلتفرم اندروید، iOS‌ و ویندوزفون بصورت رایگان عرضه می‌شود.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات