تماشا کنید: Overwatch، بازی جدید بلیزارد در سبک شوتر چندنفره تیمی رونمایی شد

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
شرکت بلیزارد شب گذشته در کنفرانس BlizzCon 2014، پس از ۱۷ سال از IP جدیدی به نام Overwatch که یک بازی شوتر چند نفره‌ی تیمی است، رونمایی کرد.
تبلیغات

کنفرانس شب گذشته‌ی شرکت بلیزارد، اخبار متنوع و جالب توجهی به دنبال داشت که یک از مهم‌ترین اتفاقات آن، رونمایی از مجموعه و دنیایی کاملا جدید به نام Overwatch بود که سبک و سیاقی کاملا نو نسبت به دیگر بازی‌های این شرکت دارد.

به گفته‌ی کریس متزن، یکی از طراحان بلیزارد، عنوان شوتر تیمی Overwatch از برخی از المان‌های بازی کنسل شده‌ی Titan بهره برده است، اما این بازی به هیچ‌وجه ربطی به آن عنوان ندارد.

بازی Overwatch

داستان بازی به شرح زیر است:

رویداد‌های Overwatch در زمان آینده، دنیایی بسیار پیشرفته که گرفتار هرج و مرج عمومی شده است، روایت می‌شود. افرادی متشکل از سربازان، دانشمندان و ماجراجویان، دور هم جمع می‌شوند تا بتوانند صلح را به دنیا بازگردانند . این گروه Overwatch نام گرفتند. پس از چند سال، قدرت و نفوذ این نیرو کاهش پیدا می‌کند و در نهایت از بین می‌روند. با این‌که گروه Overwatch ظاهرا وجود ندارند، اما دنیا هنوز به قهرمانانی برای پایان دادن به جنگ و خون‌ریزی نیاز دارد.

بازیکنان از بین ۴ کلاس تهاجمی (Offense)، تدافعی (Defense)، زرهی (Tank) و پشتیبانی (Support) می‌توانند شخصیت‌های مورد نظر خود را انتخاب و در گروه‌های ۶ نفره به رقابت با دیگر تیم‌ها بپردازند. مکان‌هایی که گروه‌ها به جنگ هم می‌روند، طرح‌هایی پیشرفته از لندن تا مصر باستان خواهد بود.

بازی overwatch

هر نقشه ویژگی‌هایی را در خود دارد که این ویژگی‌ها با برخی شخصیت‌ها هم‌خوانی دارد و طبق گفته‌ی سازندگان، نبرد‌ها به قدری وسیع است که نه فقط بر روی زمین، بلکه بر روی پشت‌بام‌ها، درون سازه‌ها و حتی آسمان دنبال می‌شوند.

مایک مورهایم (Mark Morhaime) مدیر کل شرکت بلیزارد، در توصیف IP جدید Overwatch این چنین گفت:

Overwatch آینده‌ای نزدیک و پر جنب و جوش با شخصیت‌هایی پر انرژی و گیم‌پلی اکشن تیمی را به همراه دارد. با هر بازی جدید بلیزارد، ما برترین جنبه‌های هر سبک را مورد هدف قرار می‌دهیم و شگرد‌های خاص خود را در آن محصول پیاده‌سازی می‌کنیم. هدف ما از ساخت Overwatch، ایجاد یک تجربه‌ی استثنایی در سبک شوتر اول شخص است و مطمئنا طیف وسیعی از هواداران که خواهان بازی‌های تیراندازی هستند را به سمت خود جذب خواهد کرد.

شب گذشته بلیزارد با نمایش دو ویدیوی گیم‌پلی و سینمایی از Overwatch، دوازده شخصیت قابل بازی را معرفی کرد که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، می‌توانند قابلیت‌های خود را تلفیق و استراتژی‌های جنگی و تیمی بسیار خوبی را در میدان نبرد پیاده‌سازی کنند.

بلیزارد وعده داده است که شخصیت‌های بیشتری برای بازی عرضه خواهد شد و مراحل توسعه‌ و پشتیبانی از آن همانند دیگر عناوین بلیزارد، دنبال خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از هم‌اکنون در صفحه‌ی رسمی این بازی در سایت battle.net، برای نسخه‌ی آزمایشی بازی که از اوایل سال ۲۰۱۵ آغاز خواهد شد، ثبت نام به عمل آورند. Overwatch فقط بر روی پلتفرم PC عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات