گزارش مالی انویدیا در سه ماهه سوم ۲۰۱۴: افزایش سود به موجب رشد فروش پرازنده‌های تگرا

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ رشد قابل توجه در فروش و درآمد را تجربه کرده و موفق شده است مجددا از بخش تولید SoC خود سود ببرد. درآمد انویدیا در این فصل به ۱.۲۳ میلیارد دلار رسیده است.
تبلیغات

غول تولیدکننده پردازنده‌های گرافیکی کامپیوتر موفق شده تا به درآمد ۱.۲۳ میلیارد دلاری در سه ماهه‌ی سوم سال جاری دست یابد که ۱۶ درصد بیشتر از همین فاصله‌ی زمانی در سال گذشته و همچنین ۱۱ درصد بیشتر از سه ماهه‌ی دوم امسال است.

انویدیا در سه فصل ابتدایی سال جاری در مجموع ۳.۴۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرده که در مقایسه با همین فاصله‌ی زمانی در سال گذشته، رشد ۱۵ درصدی داشته است.

هرچند هنوز بخش بزرگی از درآمد انویدیا از تولید پردازنده‌های گرافیکی GeForce برای کامپیوترها بدست می‌آید، اما بخش پردازنده‌های موبایل این شرکت که تحت برند Tegra عرضه می‌شوند، رشد داشته است.

بخش تگرا انویدیا در فصل سوم از سال ۲۰۱۴ درآمد ۱۶۸ میلیون دلاری را برای این شرکت داشته که در مقایسه با درآمد ۱۱۱ میلیون‌ دلاری در همین فاصله‌ی زمانی در سال گذشته، رشد قابل قبولی را به همراه داشته است. درآمد بخش تگرا، سال به سال ۵۱ درصد رشد داشته است.

در فصل سوم ۲۰۱۴، بخش GPU نزدیک به ۸۱ درصد از کل درآمد انویدیا را بدست آورده است. پردازنده‌های تگرا نیز ۱۴ درصد از درآمد این شرکت را به خود اختصاص داده‌اند.

سال گذشته محصولات بسیار کمی با پردازنده‌های تگرا انویدیا راهی بازار شدند، اما این شرکت با معرفی تراشه‌ی ۶۴ بیتی Tegra K1 موفق شد تا نظر مثبت برخی از تولیدکنندگان ابزارهای موبایل را به سمت سیستم-روی-یک-چیپ (SoC)  خود جلب کند. در حال حاضر محصولات پرفروشی همچون Nexus 9 و تبلت SHEILD این شرکت به پردازنده‌ی K1 مجهز شده‌اند. انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک شاهد محصولات بیشتری با این تراشه در بازار باشیم.

جالب است بدانید که انویدیا از بابت توافق‌های پتنتی خود با اینتل درآمد ۶۶ میلیون دلاری داشته است.

در مجموع هنوز بخش SoC انویدیا آن طور که باید و شاید بزرگ و درآمدزا نشده و این کمپانی در مقایسه با کوالکام –غول تولیدکننده‌ی SoC در دنیا- کوچک به نظر می‌رسد.

حال باید منتظر ماند و دید استقبال از Tegra K1 به چه صورت خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات