دل تبلت ۸ اینچی و نازک خود را برای مهار آیپد ایر روانه بازار کرد

پنج‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی دل سرانجام تبلت‌های سری 7000 Venue 8 را برای رقابت با آیپد شرکت اپل، در دو نسخه‌ی اندرویدی و ویندوزی و با سخت‌افزار قدرتمند روانه‌ی بازارهای جهانی کرد.
تبلیغات

اولین محصول این سری، تبلت قدرتمند اندرویدی 8.4 اینچی است که دارای نمایشگر OLED با رزولوشن ۲۶۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی است. تقریبا از گوشه تا به گوشه‌ی دستگاه را صفحه نمایش در بر گرفته است و بر طبق ادعای دل، بیش از ۴ میلیون پیکسل بر روی نمایشگر وجود دارد. این محصول همچنین لقب نازک‌ترین تبلت دنیا را از آیپد ایر ۲ اپل با تفاوت ضخامت یک میلی‌متر، ربوده است.

Venue 8 7000 دارای یک پردازشگر ۴ هسته‌ای اینتل اتم Z3580 است و در کنار آن، ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی برای آن در نظر گرفته شده است. شاید این مقدار حافظه کم باشد، اما این تبلت از کارت حافظه‌هایی تا حجم ۵۱۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. تبلت ۸ اینچی دل، مجهز به اندروید ۴.۴.۲ کیت کت است و انتظار می‌رود دل در آینده به نسخه‌ی آبنبات چوبی ارتقا دهد.

Dell-Venue-8-7000-fix

تبلت اندوریدی دل به یک باتری۵۹۰۰ میلی‌ آمپر ساعت مجهز شده است. دوربین جلویی این تبلت 2 مگاپیکسلی بوده و کلیه‌ی عملکردهای مورد نیاز برای تماس تصویری و ثبت تصاویر سلفی را ارائه می‌کند؛ اما ویژگی متمایز کننده در قسمت دوربین این دستگاه در حقیقت در پشت آن قرار گرفته است. درست همانند HTC One M8 تبلت Dell Venue 8 7000 Series نیز از ماژول دوربین چندگانه بهره می‌برد که البته این بار شاهد قرارگیری ۳ دوربین در آن هستیم. این سه دوربین در حقیقت به تکنولوژی RealSense Snapshot Depth Camera اینتل متکی هستند. دوربین اصلی یک ماژول 8 مگاپیکسلی است که اطلاعات اضافی در خصوص عمق و داده‌های ابعاد از طریق دو دوربین کمکی به آن افزوده می‌شود. این خصوصیت ما را به یاد پرچمدار اچ‌تی‌سی می‌اندازد اما در این مورد شاهد گسترش بیشتر داده‌های دریافتی هستیم که به موجب آن امکان محاسبات معیار و افکت‌های سه‌بعدی بهتر فراهم می‌شود.

venue8-back

تکنولوژی RealSense همچنین امکان ایجاد تغییر رنگ‌های جالبی را فراهم می‌کند که درست همانند افکت‌های فتوشاپ عمل خواهد کرد. دل گالری تصویر اختصاصی خود را نیز در این دستگاه قرار داده است. از مشخصه‌های دیگر این تبلت می‌توان به اسپیکر استریو که در نمای جلویی تبلت به کار رفته است، اشاره کرد.

دل در سوی دیگر برای علاقه‌مندان به پلتفرم ویندوز، نسخه‌ای از تبلت‌های سری Venue 8 را هم عرضه کرده است. این تبلت ۸ اینچی دارای یک صفحه‌ی IPS با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل است که از مدل اندرویدی خود کوچک‌تر بوده و رزولوشن کمتری نیز دارد.

پردازشگر این تبلت از نوع اینتل ‌Bay Trail با چهار هسته‌‌ و یک گیگابایت حافظه‌ی رم است. با این‌حال، دل ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برای این تبلت در نظر گرفته است. تبلت Venue 8 Pro از ویندوز ۸.۱ بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات