گزارش مالی کوالکام در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۴: افزایش ۲۴ درصدی فروش تراشه و سود خالص ۱.۸۹ میلیارد دلاری

پنج‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام گزارش عملکرد مالی خود در فصل سوم از سال ۲۰۱۴ را منتشر کرده و در آن خبر از فروش ۲۳۶ میلیون دستگاه تراشه‌ی MSM داده است.
تبلیغات

این روزها کوالکام همه جا حضور دارد، از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها گرفته تا گجت‌های پوشیدنی و حتی راه حل‌های مرتبط با هوشمند سازی منازل. در حال حاضر یکی از معیارهای گجت‌ خوب، وجود پردازنده‌ی کوالکام در داخل آن است. هر چه اسنپ‌دراگون‌های بیشتری فروخته شود، درآمد این کمپانی فعال در حوزه‌ی نیمه‌هادی‌ها نیز افزایش می‌یابد.

امروز کوالکام گزارش مربوط به عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی را منتشر کرد و در آن خبر از فروش ۲۳۶ میلیون تراشه داد. این به معنی رشد ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین رشد ۵ درصدی نسبت به فصل دوم است. کوالکام در یک سال اخیر ۸۶۱ میلیون تراشه‌ی MSM فروخته که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

اما کوالکام از نظر درآمد چطور عمل کرده؟ این کمپانی در فصل چهارم از سال مالی (معادل سه ماهه‌ی سوم از سال میلادی ۲۰۱۴) موفق به کسب درآمد ۶.۶۹ میلیارد دلاری شده که نسبت به همین فاصله‌ی زمانی در سال گذشته، ۳ درصد رشد داشته، در حالی که نسبت به فصل پیش از آن، کاهش ۲درصد را تجربه کرده است. کل درآمد کوالکام در سال مالی ۲۰۱۴ چیزی در حدود ۲۶.۴۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود که نسبت به سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است.

سود عملیاتی کوالکام در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۴ برابر ۱.۹۹ میلیارد دلار بوده است که نسبت به همین فاصله‌ی زمانی در سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته، اما نسبت به فصل پیش، ۴ درصد کاهش یافته است.

سود خالص کوالکام در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۴ برابر ۱.۸۹ میلیارد دلار بوده است که نسبت به همین فاصله‌ی زمانی در سال گذشته رشد ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد. اما با این حال سود کوالکام در این فصل نسبت به فصل گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است.

درآمد و سود کوالکام ارتباط مستقیم با زمان عرضه‌ی پرچمداران مطرح و استقبال کاربران از آن‌ها دارد. با این حال اعداد و ارقام نشان می‌دهند که کوالکام نسبت به سال گذشته بسیار خوب عمل کرده است و رشد قابل ملاحظه‌ی را تجربه نموده، اما درآمد و سود این شرکت نسبت به فصل گذشته کمی کاهش یافته است. انتظار می‌رود در فصل جاری که نهایتا به تعطیلات پایان سال و فصل فروش منتهی می‌شود، درآمد کوالکام نیز رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کند. این کمپانی برای سال ۲۰۱۵ تراشه‌های قدرتمندی همچون Snapdragon 810 را برنامه ریزی کرده است که احتمالا در دل بسیاری از پرچمداران آینده‌ بکار گرفته خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات