گزارش مالی اکتیویژن بلیزارد در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴: درآمد ۷۵۳ میلیون دلاری و ۹.۵ میلیون کاربر در Destiny

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
شرکت اکتیویژن با ارائه‌ی گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2014، خبر از ثبت نام بیش از ۹.۵ میلیون نفر در بازی Destiny داد و همچنین ساخت نسخه‌ی دوم این مجموعه را تایید کرد. درآمد این کمپانی بازی‌سازی در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه‌ای داشته است.
تبلیغات

اکتیویژن از بازی Destiny به عنوان «بزرگ‌ترین مجموعه‌ی جدید در طول تاریخ بازی‌های ویدیویی» نام برده است و آن را جزو «ده عرضه‌ی بزرگ بازی‌های ویدیویی در آمریکا» می‌داند.

مدیرعامل شرکت اکتیویژن، اریک هایرشبرگ (Erik Hirshberg) در ادامه‌ی این گزارش، گفت که بسته‌های الحاقی‌ جدیدی، علاوه بر بسته‌ی The Dark Below در آینده عرضه خواهند شد و اکتیویژن قسمت دوم مجموعه‌ی Destiny را هم در دستور کار خود قرار داده و استودیو بانجی در حال توسعه‌ی ادامه‌ی این مجموعه‌ی عظیم و پرهزینه‌ است.

Destiny-fin

بر طبق گفته‌های هایرشبرگ، تعداد ۹.۵ میلیون کاربر ثبت‌ نام شده در بازی Destiny وجود دارند که این تعداد به طور دقیق از روی حساب‌های کاربری شبکه‌ی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لایو محاسبه شده است. اکتیویژن هنوز آمار دقیقی از تعداد نسخه‌های به فروش رفته‌ی Destiny منتشر نکرده است.

هایرشبرگ همچنین در مورد فروش بازی جدید شرکت اکتیویژن، Call of Duty: Advanced Warfare ابراز خوشحالی کرد و گفت: «این عنوان در تعطیلات میلادی پیش‌رو، می‌تواند عملکرد بسیار راضی‌کننده‌ای برای شرکت داشته باشد و هر چقدر کنسول‌های نسل هشتمی دو شرکت سونی و مایکروسافت فروش بهتری داشته باشند، در استقبال بازی شوتر اول شخص ما نیز تاثیر خواهد داشت.» بازی Advanced Warfare با استقبال بسیار خوب منتقدین نیز مواجه شده است و بسیاری از این بازی به عنوان ناجی مجموعه‌ی Call of Duty نام می‌برند.

Advanced-Warfare

شرکت بازی سازی بلیزارد، شریک تجاری اکتیویژن هم گزارشی از عملکرد بازی‌های محبوب خود منتشر کرد. بازی Heartstone: Heroes of Warcraft تا به امروز بیش از ۲۰ میلیون کاربر ثبت‌ نام شده در خود جای داده است که این رقم هر روز در حال افزایش است. این در حالی است که بلیزارد به زودی نسخه‌ای برای تبلت‌های اندرویدی منتشر خواهد کرد و بعد از آن، برنامه‌ای برای عرضه‌ی بازی بر روی تلفن‌های اندرویدی و iOS خواهد داشت که مسلما آمار کاربران بازی را شدیدا افزایش خواهد داد.

عنوان مطرح World of Warcraft در این سه ماهه‌ توانسته به رقم ۷.۴ میلیون کاربر برسد که ۶۰۰ هزار نفر بیشتر از سه‌ ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی است. مایک مورهیم از بلیزارد، علت افزایش تعداد کاربران بازی WoW را نزدیک شدن به روز انتشار بسته‌ی الحاقی جدید به نام Warlord of Draenor ذکر کرد. این بسته‌ی الحاقی ۲۲ آبان‌ ماه منتشر خواهد شد.

World-of-warcraft

اکتیویژن بلیزارد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ درآمد ۷۵۴ میلیون دلاری داشته که نسبت به درآمد ۶۹۱ میلیون دلاری این شرکت در همین فاصله‌ی زمانی در سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. میزان درآمد دیجیتالی این دو شریک تجاری در سه ماهه‌ی سوم سال جاری ۶۷ درصد رشد به همراه داشته است.

اکتیویژن بلیزارد، (Activision Blizzard) شرکت سهامی بازی‌های ویدئویی آمریکایی است، که مالک شرکت‌های اکتیویژن و بلیزارد انترتینمنت باشد و از سال ۲۰۰۹ پس از شرکت نینتندو به‌عنوان دومین تولیدکننده بازی‌های ویدئویی جهان، شناخته می‌شود. شرکت اکتیویژن بلیزارد در سال ۲۰۰۸ در پی ادغام شرکت اکتیویژن با دو شرکت تابعه از کمپانی ویوندی به نام‌های بلیزارد انترتینمنت و ویوندی گیمز، راه‌اندازی شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات