گوگل و ال‌جی قراردادی ۱۰ ساله برای استفاده از پتنت‌های یکدیگر امضا کردند

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ تنها تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند نیست که اجازه‌ی استفاده‌ی بی‌دغدغه از پتنت‌های گوگل را دریافت کرده است. ال‌جی به تازگی وارد یک قرارداد تبادل لایسنس با گوگل شده که بر اساس آن، هر دو شرکت اجازه دارند برای مدت ده سال آینده از پتنت‌های یکدیگر استفاده کنند.
تبلیغات

 گوگل و ال‌جی در خصوص دلایل انعقاد این قرارداد به شیوه‌ای بلند مدت جزئیات چندانی ارائه نکرده‌اند، اما چندین احتمال در این میان مطرح است. برای شروع، ممکن است یکی از طرفین یا هر دو به سادگی مایل به استفاده از قابلیت‌ها و خصوصیات تحت اختیار یکدیگر در دستگاه‌هایشان باشند. چنین قراردادی، احتمال شکایت‌های قضایی را از میان برداشته و فرآیند کسب حق امتیاز را ساده می‌کند. این احتمال نیز وجود دارد که گوگل از این قرارداد بلند مدت برای حصول اطمینان از اینکه ال‌جی از خط مشی و استراتژی اساسی اندروید خارج نخواهد شد بهره ببرد.

در هر صورت بطور قطع مشخص نیست هر یک از این موارد بعنوان دلایل اصلی قرارداد مطرح باشند. باید توجه داشت که ال‌جی بر خلاف سامسونگ عجله‌ای برای جایگزین کردن اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل در اندروید از خود نشان نداده است. دلیل این مساله هرچه که باشد، خیال ما را از این بابت آسوده خواهد کرد که این دو کمپانی به این زودی‌ها ملاقاتی در دادگاه نخواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات