نسل بعد بازی GTA V با دوربین اول شخص و رزولوشن 4K برای PC همراه خواهد بود

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
شرکت راک‌استار امروز تایید کرد بازی GTA V در پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC دارای حالت دوربین اول شخص خواهد بود و علاوه بر آن، نسخه‌ی PC از رزولوشن 4K پشتیبانی خواهد کرد.
تبلیغات

وب سایت CVG به نقل از راک‌استار، اطلاعات جالب و هیجان انگیزی را از نسل بعد عنوان پرافتخار GTA V  منتشر کرد. چندی پیش، شایعاتی مبنی بر وجود دید اول شخص در GTA V، از سوی منابع غیر رسمی منتشر شده بود، اما حال، شرکت راک‌استار در بیانیه‌ای رسمی، وجود این دید دوربین را تایید کرد و توضیحات جالبی در مورد آن داد.

کسانی که نسخه‌های نسل بعد این عنوان را تهیه کنند، می‌توانند در حین بازی بین دو حالت دوربین اول شخص و سوم شخص، به دلخواه تغییر حالت دهند. تنظیمات خاصی برای دوربین اول شخص وجود خواهد داشت. در نسخه‌ی پلی‌استیشن 4، کاربر از طریق پد کنترلر این کنسول، می‌تواند بین این دو دوربین تغییر حالت دهد.

کارگردان بخش انیمیشن این بازی در مورد این‌که چرا این حالت در نسخه‌های نسل هفتمی وجود نداشت گفت:

ما همیشه علاقه به این موضوع داشتیم، اما جزو اولویت‌هایمان قرار ندادیم. ما آن زمان فرصتی برای اجرایی کردن این قابلیت نداشتیم، چرا که تمام وقتمان را برای بهینه‌ سازی کنترل شخصیت‌ها در حالت سوم شخص و همچنین طراحی مراحل، گذاشته بودیم.
GTA V

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود، اشاره به این موضوع کرد که حالت اول شخص در نسخه‌های نسل بعد، کار ساده‌ای برای تیم سازنده‌ی بازی نبوده است:

این صرفا برداشتن دوربین و گذاشتن آن بر سر شخصیت‌ها نبوده است. ما مجبور شدیم قوانین جدیدی برای دوربین اول شخص اجرایی کنیم، تمام حرکت‌ها، انیمیشن‌ها و سیستم هدف‌گیری را بازنویسی کردیم. تنها به یک مورد اشاره کنم که ما هزاران انیمیشن را فقط برای خشاب‌ گذاری اسلحه‌ها تعریف کردیم. حال شما حساب کنید برای چتر بازی، شنا و هر کار دیگری که در بازی قادر خواهید بود انجام دهید، چقدر زمان و چه تعداد انیمیشن جدید تعریف شده است.
GTA V 3

در انتها، راک‌استار تایید کرد نسخه‌ی PC این عنوان، توانایی اجرا در رزولوشن 4K را هم به همراه خواهد داشت. نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان هم از رزولوشن 1080p پشتیبانی خواهند کرد و بر روی نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهند شد. 

نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان GTA V قرار است در تاریخ ۲۷ آبان به صورت جهانی عرضه شوند و نسخه‌ی رایانه‌های شخصی نیز در تاریخ ۷ بهمن سال جاری منتشر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات