مرسدس بنز خودروی مفهومی Vision G Code را با قابلیت تولید انرژی الکتریکی معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
ستاره‌ی درخشان خودروسازی اروپا، بار دیگر با معرفی خودروی مفهومی Vision G-Code، چشم‌ها را به سوی ساخته‌ی جدید خود معطوف کرد. قابلیتی که خودروی مفهومی مرسد‌س‌بنز را جالب توجه کرده، نه امکانات و قابلیت‌های آن، بلکه بدنه‌ی خاص‌اش است.
تبلیغات

مرسدس‌بنز از خودروی مفهومی جدید «SUV هیدروژنی» خود پرده برداشت. Vision G-Code علاوه بر برخورداری از امکانات و قابلیت‌های فراوان، ویژگی جالب توجه دیگری نیز دارد و آن رنگ خودرو و به بیان بهتر پوشش بیرونی آن است. زمانی که این خودوری مفهومی حرکت نکرده و در حال سکون باشد، پوشش ظاهری خودرو قادر است تا با استفاده از روش‌های مختلفی به تولید انرژی الکتریکی بپردازد. یکی از روش‌های Vision G-Code برای تولید انرژی، جذب انرژی خورشید و ایفای نقش همچون یک باتری خورشیدی عظیم الجثه است. روش دیگر، استفاده از انرژی باد‌های وزیده شده و تبدیل انرژی باد به انرژی الکتریکی است.

اما انرژی الکتریکی تولید شده چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ انرژی الکتریکی تولید شده به جای ذخیره در باتری این خودرو، برای تولید سوخت خودرو یا همان هیدروژن در فرآیند سنتز هیدروژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. محور جلوی Vision G-Code انرژی مورد نیاز خود را از یک موتور هیدورژنی می‌گیرد، در حالی که محور عقب از طریق یک موتور الکتریکی قوای محرکه‌ی خود را دریافت می‌کند. هیدروژن مورد نیاز علاوه بر روش تجزیه‌ از طریق نیروی الکتریکی تولید شده، از طریق سیستم تعلیق خودرو نیز در اختیار موتور هیدروژنی قرار می‌گیرد.

فرآیند تولید هیدروژن، خروجی دیگری نیز دارد و آن اکسیژن است. مرسدس‌بنز، اکسیژن تولید شده را به داخل خودرو هدایت می‌کند که هدف از آن طراوات هرچه بیشتر فضای داخلی خودرو است. مرسدس‌بنز با تولید خودروهای مفهومی، آخرین دستاورد‌های بخش‌های مختلف خود را در قالب یک خودرو جمع کرده و در محصولات آتی از فناوری‌های موجود استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات