توشیبا «دیسک‌ سخت» 4 و 5 ترابایتی خود را به بازار عرضه کرد

سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
توشیبا موفق شده است تا هارد دیسک‌های ۴ و ۵ ترابایتی خود را با پشتیبانی از سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه راهی بازار کند. پس اگر نیاز به حافظه‌ی ذخیره سازی حجیم دارید خواندن مقاله را ادامه دهید.
تبلیغات

گاهی اوقات به حافظه ذخیره‌سازی زیادی نیاز داریم و حتی 3 ترابایت نیز نیاز ما را برآورده نمی‌کند. حتی گاهی سرعت 5400 دور در دقیقه جوابگوی نیاز برخی از کاربران نیست. از این رو به تازگی توشیبا محصولات جدیدی را معرفی کرده است.

توشیبا به تازگی محصول جدید خود یعنی Toshiba Desktop 3.5-inch 7200RPM SATA3  را معرفی کرده است. این محصول در دو مدل به بازار عرضه می‌شود که ظرفیت 4 و 5 ترابایتی دارند و هر دو دارای سرعت 7200 دور در دقیقه هستند.

Maciek Brzeski قائم مقام محصولات ذخیره‌سازی داده‌های توشیبا در این مورد اعلام کرد:

بیش از 20 سال است که توشیبا به تولید و توسعه‌ی درایوهای دیسک سخت مشغول است. حالا زمان آن رسیده که محصولات جدید خود را ارائه کنیم که نه تنها نیاز مصرف‌کنندگان را برآورده سازد بلکه از انتظارات آنها نیز پیشی بگیرد.

این درایوهای توشیبا از فناوری‌هایی مانند PMR ،NCQ و Serial ATA DIMP بهره می‌برند که در نهایت یک حافظه با کارایی بالا را سبب می‌شوند. هر دو مدل 4 و 5 ترابایتی دارای 128 مگابایت حافظه‌ی Cache و میانگین زمان جستجوی 10.5 میلی‌ثانیه هستند. این مدل‌ها با سیستم‌های عامل رایج در دنیا سازگار بوده و تا 3 سال خدمات پس از فروش به آنها داده می‌شود.

 حافظه‌های داخلی جدید ساخت توشیبا در حال حاضر در فروشگاه‌های منتخب و البته وب‌سایت توشیبا به فروش می‌رسند. قیمت مدل‌ 4 ترابایتی 299 دلار و مدل 5 ترابایتی 399 دلار است.

چه میزان حافظه پاسخگوی نیاز شما خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات