رئیس جمهور مانع انحلال مرکز تحقیقات مخابرات شد

یک‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
رئیس جمهور در مورد حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر انحلال مرکز تحقیقات مخابرات معتقدند که این قضیه درون دولتی است و خود ایشان درباره‌ی آن تصمیم گیری خواهند کرد.
تبلیغات

محمود واعظی صبح امروز در حاشیه جلسه مشترک با رئیس اتاق بازرگانی ایران و فعالان بخش خصوصی در جمع خبرنگاران درمورد آخرین وضعیت مرکز تحقیقات مخابرات ایران که طبق حکم دیوان عدالت اداری باید منحل شود، اعلام کرد که رئیس جمهور خودشان درباره‌ی این موضوع تعیین تکلیف خواهند کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا حکم دیوان عدالت به عنوان بالاترین مرجع قضایی قابل استناد نیست، گفت: ما به حکم قوه قضاییه احترام می‌گذاریم اما اگر متن این حکم را بخوانید منظور آن انحلال نیست.

قیمت اینترنت به ازای هر کیلوبایت نیم ریال

واعظی در خصوص زمان اجرای نرخ‌های جدید اینترنت موبایل گفت: «تعیین قیمت اینترنت به ازای هر کیلوبایت نیم ریال، تصمیمی است که هفته گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گرفته شده و از اول دی ماه اجرایی می‌شود. بررسی‌های ما از نظر اقتصادی و با در نظر گرفتن ملاحظات مردم، به تعیین قیمت نیم ریال به ازای هر کیلوبایت اینترنت منتج شده است؛ با این حال طبق مذاکراتی که با اپراتورهای موبایل داشتیم حتی بسته‌های تخفیفی از سوی این اپراتور ارائه خواهد شد تا این قیمت نیز به یک پنجم و حدود یک دهم ریال کاهش پیدا کند.»

 وزارت ارتباطات 2 هزار میلیارد در زیرساخت سرمایه گذاری کرده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تحقق اهداف بودجه سال 93 با تاکید بر اینکه سیاستمان این است که به ازای هر یک واحد سرمایه گذاری در این بخش 3 تا 4 برابر آن را بخش خصوصی سرمایه گذاری کند، ادامه داد: «تعامل خوبی هم اکنون میان دولت و بخش خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به وجود آمده و ما از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم؛ براین اساس امسال دو هزار میلیارد تومان به عنوان وزارت ارتباطات در زیرساخت سرمایه گذاری خواهیم کرد و در مجموع نیز بیش از 3 هزار میلیارد تومان بخش خصوصی در این حوزه سرمایه گذاری انجام خواهد داد.»

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود این هدف تا پایان سال محقق شود، تصریح کرد: هم اکنون با مجوزهای ارائه شده به شرکت‌های مخابراتی، شرکت‌های اینترنتی و اپراتورهای موبایل، بستر سرمایه گذاری در این زمینه فراهم شده است.

برخی از شرکت‌های اینترنتی برای قاچاق مکالمات تذکر گرفتند

واعظی در مورد بحث قاچاق مکالمات تلفنی نیز گفت: «این موضوع ارتباط زیادی با مردم ندارد و مربوط به شرکت‌هایی می‌شود که برای ارائه خدمات اینترنت به مردم، از وزارت ارتباطات امکانات گرفتند، اما از این خدمات بدون مجوز برای ترافیک مکالمات بین الملل استفاده می‌شود و به نوعی قاچاق مکالمه انجام می‌دهند. هم اکنون شرکت‌هایی که در این زمینه ترافیک غیرقانونی انجام می‌دهند شناسایی شده و به آنها تذکر داده‌ایم، اما اگر این تذکر مفید واقع نشد به روش‌های دیگر با آنها برخورد خواهیم کرد.»

الکامپ با تله کام ادغام شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد برگزاری نمایشگاه بین المللی الکترونیک کامپیوتر - الکامپ 2014 - و عدم تمایل شرکت‌های دولتی برای حضور در این نمایشگاه، گفت: برگزاری این نمایشگاه مفید است اما با توجه به زمان اندک پیش رو برای شرکت در این نمایشگاه، بخش دولتی نمی‌تواند با قوت حاضر شود.

وی پیشنهاد داد که نمایشگاه الکامپ با نمایشگاه تله‌کام ادغام شود تا نمایشگاه بزرگی از دستاوردها و فعالیت‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت شفاف ایجاد شود و وزارتICT از آن حمایت کند و حضور داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات