با فاندلی برای ایده‌های خود سرمایه جذب کنید

یک‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اگر شما ایده نوشتن یک اپ جالب، یک وب‌سرویس متفاوت یا هر محصول دیگری را داشته باشید و به نتیجه کارتان هم ایمان داشته باشید، اما استطاعت مالی برای انجام آن را نداشته باشید، باید چه کنید؟ فاندلی به شما کمک می‌کند تا برای ایده خود سرمایه جذب کنید.
تبلیغات

Crowdfunding یکی از مفاهیم دنیای اینترنت است که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. به عنوان مثال Kickstarter که یکی از اولین وب‌سایت‌های فعال در زمینه Crowdfunding است، حالا به یکی از مهم‌ترین سایت‌های جهان تبدیل شده و همواره ایده‌های خلاقانه جالبی در آن به ثبت می‌رسد. حتما می‌پرسید اصلا Crowdfunding چیست! این مفهوم نوظهور نوعی روش نوین برای جذب سرمایه است. در واقع اگر ایده‌ای دارید و آماده پیاده‌سازی آن هستید و تنها مشکلتان سرمایه است، ایده خود را در یک وب‌سایت Crowdfunding معرفی کرده و راه‌های عملی اجرایی کردن آن را بیان می‌کنید. سپس سرمایه‌گذاران بر اساس اینکه چقدر جذب کارتان شوند، مبلغی روی پروژه‌تان سرمایه‌گذاری می‌کنند. وقتی این سرمایه‌ها به مقدار خاص مورد نیازتان رسید، آنگاه پروژه شما کلید خورده و باید بر اساس تعهداتی که قبلا پذیرفته‌اید، اجرای ایده را مرحله به مرحله جلو ببرید.

مثلا  شما ایده نوشتن یک اپ جالب، یک وب‌سرویس متفاوت یا هر محصول دیگری را دارید و به نتیجه کارتان هم مطمئن هستید، اما سرمایه کافی برای توسعه آن ندارید، باید چه کنید؟ آیا باید شخصا آستین بالا بزنید و وام بگیرید یا از دوستان قرض کنید؟ آن هم در شرایطی که ممکن است دوستان‌تان کار و ایده شما را درک نکنند!

فاندلی دقیقا برای برطرف کردن چنین مشکلی به وجود آمده است. این سایت ارائه شده که ریسک تولید را پایین بیاورد و به کسانی که خود ایده‌ای ندارند، اما در پی کمک و یاری رساندن به صاحبان ایده‌ها هستند، کمک می‌کند بتوانند در پروژه‌های آینده‌دار، سهیم شوند.

در سایت فاندلی، دو نوع پروژه وجود دارد، پروژه‌هایی که انتها دارند و پروژه‌هایی که انتها ندارند. به پروژه‌های نوع دوم، پروژه‌های خیریه‌ای هم می‌گوییم، پروژه‌هایی صرفا با هدف دریافت دونیشن یا هدیه. صاحبان پروژه‌ها می‌توانند پاداش‌هایی معنوی یا مادی برای افرادی که کمک می‌کنند در نظر بگیرند، این پاداش‌ها را هم بسته به نوع پروژه در زمانی که تعیین کرده‌اند، به آن افراد می‌دهند.

fundly

در حالت اول، یعنی پروژه‌هایی که انتها دارند، حتما باید زمان پایان و مبلغ مورد نیاز برای رسیدن به هدف مورد نظر مشخص شود. در این حالت، اگر پروژه نتواند در زمان مشخص به مبلغ مورد نظر برسد، یعنی استقبال از پروژه به اندازه‌ی کافی نباشد، پول کسی که به پروژه کمک مالی کرده، در تاریخ مشخصی از ماه، به صورت کامل، بازپس داده می‌شود. به عنوان مثال می‌‌توان به پروژه تولید یک محصول تجاری، یا یک کنفرانس تخصصی یا خرید گروهی از یک فروشگاه اشاره کرد.

مشخص است که پاداش‌ها زمانی تعلق خواهد گرفت که پروژه با موفقیت به پایان برسد. در صورت موفقیت پروژه، ایمیل‌ها و اطلاعات همه‌ی کمک‌کننده‌ها به صاحب پروژه داده خواهد شد تا بتواند در زمانی که برای ارسال پاداش مشخص کرده، پاداش‌های تعیین شده را به کمک‌کننده‌ها بدهد.

در حالت دوم، یعنی پروژه‌هایی که انتها ندارند و بیشتر حالت خیریه دارند، پول واریزی توسط کسانی که قصد کمک دارند در هر صورت به صاحب پروژه داده می‌شود و برگشتی در کار نیست! نام و مشخصات کسی که کمک کرده هم به محض دریافت پول، برای صاحب پروژه ارسال می‌شود تا هر طور صلاح می‌داند رفتار کند.

فاندلی را در شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال کنید!

gplus
twitter
facebook

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات