HP با معرفی Sprout PC مفهوم Blended Reality را وارد دنیای فناوری می‌کند

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
اچ‌پی هفته‌ی گذشته با معرفی کامپیوتر رومیزی Sprout PC، مفهوم جدیدی با عنوان Blended Reality را که پیش‌تر معرفی شده بود، بصورت عملی مورد استفاده قرار داد.
تبلیغات

برای پیوند دنیای مجازی با دنیای واقعی، فناوری‌ها و مفاهیم مختلفی ایجاد شده‌اند که شامل واقعیت افزوده (Augmented Reality)، واقعیت مجازی (Virtual Reality) و اخیرا واقعیت سینمایی (Cinematic Reality) می‌شود. هدست واقعیت مجازی آکیولس، بهترین نمونه برای توضیح واقعیت مجازی است. با به سر گذاشتن این هدست واقعیت مجازی، کاربر وارد دنیای مجازی می‌شود وخود را بصورت کامل در داخل دنیای جدید احساس می‌کند.

واقعیت افزوده مفهوم دیگری است که گوگل‌گلس را می‌توان به‌عنوان نمونه‌ای از ابزار‌هایی که این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برشمرد. گوگل‌گلس با نمایش اشیا و مفاهیم مجازی در قالب دنیای واقعی، اشیا مجازی را وارد دنیای واقعی می‌کنند.

اخیرا گوگل با سرمایه‌گذاری روی کمپانی Magic Leap توجه بسیاری را به سمت این کمپانی و فناوری در حال توسعه‌ توسط آن جلب کرد. واقعیت سینمایی مفهوم جدیدی است که با استفاده از آن اشیا مجازی در قالبی سه‌بعدی وارد دنیای واقعی می‌شوند. این فناوری که مبتنی بر هدست‌ یا عینک‌هوشمند خواهد بود، با انتشار تصاویر درون چشم، اشیا مجازی را بصورتی نمایش می‌دهد که تصویر دارای بعد و عمق است.

اچ‌پی، هفته‌ی گذشته‌ یک کامپیوتر رومیزی را با عنوان Sprout PC معرفی کرد. این پی‌سی تفاوت عمده‌ای با سایر محصولات این کمپانی داشت و آن حذف ماوس و کیبورد و جایگزینی آن با روش جدیدی برای استفاده از پی‌سی بود. اچ‌پی نام این متد جدید برای تعامل با پی‌سی را Blended Reality یا واقعیت ترکیبی گذاشته است.

Sprout PC با استفاده از یک صفحه‌ی نمایش لمسی، اسکنر و پروژکتور، اینترفیس سنتی مورد استفاده برای ارتباط با پی‌سی را که همان ماوس و کیبورد بود، جایگزین کرده است. با استفاده از این قابلیت می‌توان اشیا دنیای واقعی را به‌راحتی به کامپیوتر انتقال داد. در ساخت این کامپیوتر رومیزی از فناوری RealSense کمپانی اینتل نیز برای اسکن سه‌بعدی اشیایی که روی پد قرار می‌‌گیرند، استفاده شده است.

برای مثال می‌توان یک شی را روی پد پی‌سی قرار داد که در این مرحله کامپیوتر با اسکن سه‌بعدی شی مورد نظر با استفاده از دوربین‌های قرار گرفته در قسمت فوقاتی، تصویر سه‌بعدی آن را روی صفحه‌ی نمایش شکل می‌دهد.

Sprout PC از ۱۰ نوامبر به بازار عرضه خواهد شد. در صورتی که Sprout PC را به یک پرینتر سه‌بعدی متصل کنیم، شاهد یک ترکیب جادویی خواهیم بود، چرا که می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن کپی تقریبا دقیقی از اشیا واقعی موجود در محیط را تهیه کرد.

اچ‌پی یک پرینتر سه‌بعدی خلاقانه را نیز معرفی کرده که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شود. با استفاده از این محصول می‌توان انواع اشیا را در محیط کار یا منزل پرینت کرد.

همانطور که گفتیم ترکیب پرنتیر سه‌بعدی با کامپیوتر Sprout PC یک ترکیب جادویی خواهد شد، بطوریکه می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به اینکه با نرم‌افزار‌های خاص طراحی کار کرد، کپی تقریبا دقیقی از اشیا موجود را تهیه نمود.

اما Blended Reality چیست؟ اصطلاح Blended Reality اولین بار توسط موسسه‌ی تحقیقاتی و مشاوره‌ی Institute For The Future تعریف شده است. IFTF مفهوم Blended Reality‌ را به‌عنوان یک حس ششم متعلق به دنیای فناوری تعریف کرده که از طریق ابزار‌های پوشیدنی یا گجت‌هایی که در داخل بدن انسان قرار می‌گیرند، به‌عنوان اینترفیس ارتباطی با گجت‌ها ایفای نقش می‌کنند.

IFTF مفهوم Blended Reality‌ را اینگونه تفسیر می‌کند:

Blended Reality این امکان را در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد تا با استفاده از گوش، چشم و احساسات جدید، مواردی را ببینند و بشوند که پیش‌تر امکان آن وجود نداشت. Blended Reality پنجره‌ای جدید را برای درک مفاهیم ناشناخته به روی انسان‌ها خواهد گشود.

در ادامه می‌توانید ویدئویی را به نظاره بنشینید که IFTF در سال ۲۰۰۹ برای توصیف Blended Reality تهیه کرده است.

لینک دانلود

براساس داستان علمی تخیلی Kim Stanley Robinson که در سال ۲۰۱۲ میلادی با داستانی مربوط به سال ۲۳۱۲ منتشر شده، فناوری‌های مورد استفاده در ۳۰۰ سال آینده، توسط دانشمندان در همین سال‌های توسعه یافته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات