اینترنت فوق سریع همراه در افغانستان ارزان‌تر از ایران

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
مطالعه 4 دقیقه
به نظر می‌رسد نرخ اینترنت همراه در کشور همسایه، افغانستان، ارزان‌تر از آن چیزی است که هم‌اکنون در ایران شاهدش هستیم. برای مقایسه در ادامه مطلب می‌توانید نرخ بسته‌های اینترنت همراه اوپراتورهای مختلف در افغانستان را مشاهده کنید.
تبلیغات

مجوز ارائه نسل سوم به اپراتورهای تلفن همراه در کشورمان از شهریور ماه اعطا شده و قرار است در هفته‌ای آینده تعرفه خدمات اینترنت همراه نسل سوم تعیین شود. در این میان مروری بر تعرفه‌ و بسته‌های اینترنت همراه در کشورهای دیگر، می‌تواند استانداردی قابل قبول را در اختیار قرار دهد.

بنا به گزارش فارس از اپراتورهای تلفن همراه افغانستان، بررسی هزینه های ارائه خدمات مذکور در این کشور همسایه می‌تواند قضاوت در مورد هزینه‌های ارائه خدمات مشابه در ایران را ساده‌تر کند.

اپراتور روشن

روشن، یکی از شرکت‌های مخابراتی افغانستان است که فعالیت خود را در سال 2003 شروع کرد. این شرکت با سرمایه‌گذاری 450 میلیون دلاری کار خود را آغاز کرد و در سال 2012 تعداد مشترکان آن از مرز 5.6 میلیون نفر گذشت. هزینه استفاده از خدمات نسل سوم این شرکت برای مشترکان خدمات پیش پرداخته و اعتباری به شرح زیر است: (هر افغانی معادل با 55 تومان در نظر گرفته شده است)

اپراتور ام تی ان

گروه‌ام تی ان برای اولین بار در ژوئن 2006 وارد افغانستان شد. این شرکت در سال 2012 با تحت پوشش قرار دادن بیش از 4.5 میلیون نفر در اکثر مناطق افغانستان به یکی از اپراتور های بزرگ تلفن همراه در این کشور مبدل شده است. هزینه استفاده از خدمات نسل سوم این اپراتور به ازای هر مگابایت تنها 10 افغانی معادل 550 تومان است. تعرفه خدمات نسل سوم شرکت یاد شده به شرح زیر است.

اپراتور اتصالات

این اپراتور اصالتا اماراتی فعالیت خود را در می سال 2006 در افغانستان آغاز کرد و 1.2 میلیارد دلار حق لیسانس به دولت افغانستان پرداخت کرد. شبکه اپراتوری آن به طور جدی از سال 2010 گسترش یافت. تعداد مشترکان اتصالات در سال 2012 بالغ بر 3.5 میلیون نفر بوده است. هزینه دسترسی به خدمات نسل سوم این شرکت در افغانستان به شرح زیر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات