نسخه غیررسمی اندروید 5.0 آبنبات چوبی برای Xperia Z Ultra ارائه شد

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
اندروید 5.0 آب‌نبات چوبی توسط گوگل منتشر شده و بصورت رسمی و غیررسمی شاهد حضور آن در برخی دستگاه‌ها هستیم. اکنون توسعه‌دهندگان انجمن XDA نسخه‌ی غیررسمی این سیستم‌عامل را برای غول 6.4 اینچی سونی یعنی Xperia Z Ultra آماده کرده‌اند.
تبلیغات

سونی مجموعه‌ی وسیعی از دستگاه‌های خود را که از خانواده‌ی محصولات سری Z هستند بصورت رسمی به اندروید 5.0 آبنبات چوبی به‌روزرسانی خواهد کرد. اما تا آن زمان، توسعه‌دهندگان آزاد نیز دست روی دست نگذاشته و نسخه‌ی خاص خود را برای این دستگاه‌ها ارائه می‌کنند تا کاربران زودتر از موعد رسمی طعم نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل گوگل را بچشند. اکسپریا زد اولترا حدود یک سال و نیم پیش معرفی شده اما با این وجود شاهد حضور این دستگاه در لیست به‌روزرسانی رسمی سونی هستیم.

توسعه‌دهندگان طرفدار نماینده‌ی سونی در بازار فبلت‌ها، در انجمن XDA اولین رام مبتنی بر AOSP را برای این دستگاه منتشر کرده‌اند که تجربه‌ی اندروید خام را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این فرم‌ور توسط کاربر شناخته شده‌ی این انجمن یعنی Saatvik Shukla منتشر شده که علاقه‌ی ویژه‌ای به محصولات سونی از خود نشان داده است. وی این فرم‌ور را از Xperia Z1 پورت کرده که مشخصات سخت‌افزاری نسبتا مشابهی با غول سونی دارد.

با علم بر این مسئله که رام مذکور بصورت غیررسمی منتشر شده، نمی‌توان انتظار داشت همه‌چیز آنطور که باید عمل کند. در این نسخه، قابلیت‌هایی نظیر جی‌پی‌اس، دوربین و اپلیکیشن پخش ویدیوی پیش‌فرض به درستی کار نمی‌کنند. این رام هم‌اکنون برای هر دو نسخه‌ی عادی و گوگل پلی Xperia Z Ultra در دسترس است. بنابراین کاربران حرفه‌ای که قصد ندارند برای رسیدن نسخه‌ی رسمی اندروید 5.0 منتظر بمانند می‌توانند ریسک فلش و تست کردن این رام را به جان بخرند. البته دقت داشته باشید فلش کردن نسخه‌ی اشتباه روی دستگاه ممکن است فبلت شما را به کلی بلااستفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات