اولین چاپ سه‌بعدی در فضا با موفقیت انجام شد

پنج‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
حتما عبارت «ساخته شده در فضا» توجه همه را جلب می‌کند. فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی بالاخره اولین قطعه‌ی کاربردی را در فضا بصورت پرینت سه‌بعدی تولید کردند.
تبلیغات

 این قطعه در حقیقت یکی از قسمت‌های خود پرینتر است که عبارت  «Made in space» روی آن نوشته شده است. این پرینتر بصورت اختصاصی برای عملکرد در شرایط خاص ایستگاه بین‌المللی فضایی و تولید آیتم‌های مختلف در حالت جاذبه‌ی صفر طراحی شده و توسعه‌ یافته است. مایک اشنایدر مسئول بخش تحقیق و توسعه‌ی تیم Made In Space می‌گوید:

این پروژه اساس و بنیان تولیدات کاربردی در فضا را به نمایش می‌گذارد. نتیجه‌ی این آزمایش بعنوان سکو و پیش‌زمینه‌ برای توانمندی‌های چشمگیر آینده در نظر گرفته می‌شود که امکان کاهش قطعات یدکی درون سفینه‌های فضایی را فراهم خواهد کرد که در نهایت موجب تحول معماری عملیات‌های اکتشافی خواهد شد. تولید قطعات در هنگام نیاز، موجب ایجاد برنامه‌های فضایی موثرتر، مطمئن‌تر و با وابستگی کمتر به زمین، در آینده‌ی نزدیک میسر خواهد شد.

دانلود ویدیو

ظاهرا قرار است این تیم آیتم‌های مختلفی را در فضا بصورت پرینت سه‌بعدی تولید کرده و سپس به زمین ارسال کنند تا با نمونه‌های تولید شده روی زمین مقایسه شود. بنابراین اثر جاذبه‌ی بسیار ضعیف روی تولید این قطعات قابل مطالعه و تشخیص خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات