اپل تولید آیفون 5C را سال 2015 متوقف می‌کند

پنج‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل پس از معرفی آیفون 5C در کنار 5S، شاهد استقبال گرمی از نسخه‌ی پلاستیکی گوشی‌هوشمند خود نبود. حال پس از گذشت یک سال از عرضه‌ی این محصول، اخباری در مورد توقف تولید آن از اواسط سال ۲۰۱۵ منتشر شده است.
تبلیغات

براساس گزارشی که در رسانه‌های تایوانی منتشر شده، اپل تولید آیفون 5C را از نیمه‌های سال آینده میلادی متوقف خواهد کرد. اگرچه اپل در این خصوص اظهار نظری نکرده، اما به‌نظر می‌رسد کاهش فروش این گوشی‌هوشمند به دلیل عدم استقبال، اصلی‌ترین دلیل برای توقف تولید این گوشی است. اپل در سپتامبر سال جاری، از نسل جدید گوشی‌هایش، آیفون ۶ با صفحه‌ی نمایش ۴.۷ اینچی و آیفون ۶ پلاس با صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچی پرده برداشت، اما همچنان می‌توان نسخه‌ی قراردادی آیفون 5s را با پرداخت ۹۹ دلار از فروشگاه‌های اپل استور خریداری کرد. از این‌رو خرید آیفون 5C چندان منطقی نیست.

براساس آمار و اطلاعات منتشر شده، آیفون 5C‌ در فصل آخر سال ۲۰۱۳ فروش خوبی داشته، بطوریکه فروش نسخه‌ی قراردادی این گوشی‌هوشمند توسط اپراتورهایی چون AT&T و Sprint، برخی از گوشی‌های‌هوشمند سامسونگ را پشت سر گذاشته بود. فروش آیفون 5C از آن پس روند رو به کاهشی را در پیش گرفته و پس از معرفی آیفون ۶ و ۶ پلاس، این روند با کاهش بیشتری همراه شده است. کاربران ترجیح می‌دهند در صورت نیاز به خرید نسخه‌های پیشین آیفون، سراغ آیفون 5s بروند.

اپل گوشی‌‌هوشمند آیفون 5C را به‌عنوان یک نمونه‌ی ارزان قیمت روانه‌ی بازار کرده بود، اما قیمت ۵۵۰ دلاری آن، هرگز باعث قرار گرفتن آن در میان گوشی‌های ارزان قیمت بازار نشد. البته نمی‌توان پیش از ارایه آمارهای دقیق فروش آیفون 5c، درباره‌ی این موضوع صحبت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات