جالب‌ترین خودروهای نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۴

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
مطالعه 7 دقیقه
لس‌آنجلس، در روزهای اخیر میزبان جدیدترین محصولات تولید شده توسط غول‌های خودروسازی جهان بود. مجاورت با دره‌ی سیلیکون، حساسیت برای استفاده از بهینه‌ترین و پاک‌ترین خودروها را در این منطقه افزایش داده، از این‌رو تولیدکنندگان با شماری از بهترین، کم‌مصرف‌‌ترین و زییاترین خودروهای خود در این نمایشگاه حضور یافتند.
تبلیغات

 ایالت کالیفرنیا یکی از پردرآمدترین ایالت‌های آمریکا است و از این‌رو اهالی جنوب این ایالتِ ثروتمند، علاقه‌ی خاصی به انواع خودروها دارند که این امر منجر به شرکت بسیاری از خودروسازان شناخته شده با آخرین محصولات خود در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس می‌شود.

همچون بسیاری از نمایشگاه‌های خودروی برگزار شده در چهار گوشه‌ی جهان، این نمایشگاه نیز میزبان خودروهای مفهومی بود که عموما هیچ‌گاه روانه‌ی بازار نمی‌شوند. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به اینفینیتی I80 اینسپایریشن و آئودی پرولوج اشاره کرد که مطمئنا نشانه‌هایی از فناوری‌های مورد استفاده در این خودروهای مفهومی در محصولات آتی هر دو کمپانی را خواهیم دید. فلسفه‌ی تولید خودروهای مفهومی معمولا بر پایه‌ی تجمیع دستاوردهای یک خودروساز استوار است. تویوتا به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی خودرو در جهان، در این نمایشگاه با خودروی مفهومی میرای حضور یافته بود. سامورایی‌ها امیدوارند تا با میرای موج خودروهای هیدروژنی را به راه بیندازند. تویوتا با عرضه‌ی تویوتا پریوس هیبریدی به بازار، به موفقیت‌های خارق‌العاده‌ای در زمینه‌ی عرضه‌ی خودروهای هیبریدی دست یافت. هرچند احتمال همه گیر شدن استفاده از خودروهای هیدروژنی در آینده‌ی بسیار نزدیک احتمال کمی دارد، اما تویوتا امیدوار است تا موج استفاده از خودروهای هیدروژنی را در دست بگیرد.

این نمایشگاه شاهد بازگشت نام‌هایی بزرگ دیگری بود که با قدرت در این نمایشگاه حضور یافتند. از جمله‌ی این تولیدکنندگان می‌توان به فیسکر اشاره کرد که فیسکر کارما را با همکاری گالپین اتو اسپورت، روانه‌ی نمایشگاه کرده بود. ستاره‌ی درخشان ژرمن نیز با می‌باخ، خودروی فوق مدرن و بی‌نهایت لوکس خود در این نمایشگاه چشم‌ها را خیره می‌کرد.

با توجه به وضعیت مالی ساکنان ایالت کالیفرنیا، وجود خودروهای لوکس و گران‌قیمتی چون جگوار و بنتلی نیز در این نمایشگاه طبیعی است. یکی از خودروهایی که نظر بسیاری را به خود جلب کرده بود، Black Pearl‌کلاسیکی بود که بسیار چشم‌نواز بود. این خودرو متعلق به جیمز هدفیلد، یکی از اعضای گرون متالیکا است.

سالین، یکی از نام‌های شناخته شده در دنیای تیونینگ است که بیشتر با تقویت انواع نمونه‌های موستانگ شناخته می‌شود. اما یکی از محصولات جالبی که سالین در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس پیش روی علاقمندان قرار داده بود، نمونه‌ای تیونینگ شده‌ای از مدل S تسلا بود. سالین تغییراتی را در پیشرانه‌ی این خودروی الکتریکی ایجاد نکرده است. البته مدل P85D تسلا که این خودروساز اخیرا معرفی کرد، نیازی به تقویت ندارد، چراکه لقب سریع‌ترین سدان جهان را یدک می‌کشد. سالین با تولید یک کیت بدنه‌ی اختصاصی برای این خودرو، آن را چشم‌نوازتر کرده است.

میرای، امید تویوتا برای گسترش استفاده از خودروهای هیدروژنی است. این خودرو قادر است تا ۳۰۰ کیلومتر را بدون نیاز به شارژ مجدد بپیماید. میرای در زبان ژاپنی به معنای آینده است. این خودرو در سال ۲۰۱۵ بصورت تجاری روانه‌ی بازار خواهد شد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط تویوتا، این خودروساز ۷۰۰ دستگاه از این خودرو را برای فروش در سطح جهان تولید خواهد کرد. این خودرو از میانه‌های سال ۲۰۱۵ میلادی با قیمتی برابر ۵۷٫۰۰۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

مِی‌باخ را باید لوکس‌ترین خودروی خانواده‌ی مرسدس‌بنز بنامیم. پس از تولید نمونه‌ی پیشین، تحت برند می‌باخ، خودروساز آلمانی مجلل‌ترین نمونه‌ی خود را از این پس تحت برند مرسدس‌بنز روانه‌ی بازار می‌کند. مرسدس‌بنز برای تولید نسل جدید می‌باخ، تغییراتی را روی نسل جدید S600 ایجاد کرده و می‌باخ جدید را در دو نسخه‌ی ۵۷ و ۶۲ روانه‌ی بازار کرده است. اعداد مورد نظر نشان‌دهنده‌ی طول خودرو است. می‌باخ ۵۷ و ۶۲ به‌ترتیب ۵.۷۰ و ۶.۲۰ متر طول دارند. می‌باخ جدید برای رقابت با نمونه‌هایی از رولزرویس و سایر خودروهای لوکس روانه‌ی بازار شده و قیمت پایه‌ی آن ۳۵۰٫۰۰۰ دلار است.

کادیلاک، لوکس‌ترین برند در میان طیف محصولات جنرال‌موتورز است. نسخه‌ی ارائه شده در این نمایشگاه، نمونه‌ی مسابقه‌ای ATS است. این خودرو از وجود یک پیشرانه‌ی V6 با قدرت ۴۵۵ اسب بخار بهره می‌برد. کادیلاک از یک جعبه دنده‌ی ۶ سرعته دستی در این خودرو استفاده کرده است. این خودرو قادر است تا در کمتر از ۳.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند.

Black Pearl یک خودروی کلاسیک بسیار زیبا است که دو تن از سازندگان خودروهای سفارشی به نام مارسل و لوک دی‌لای آن را توسعه داده‌ند. این خودرو متعلق به جیمز هدفیلد، خواننده‌ی گروه متالیکا است.

پرولوج، گویای الفبای جدید طراحی محصولات آئودی است که توسط مارک لیته، سرپرست جدید بخش طراحی آئودی تعریف شده است. وی پیش از این در فولکس‌واگن به کار مشغول بود. همچون نمونه‌های مفهومی دیگر در این نمایشگاه، خودروی آئودی نیز از وجود چراغ‌‌های باریک و خطوط خمیده به جای استفاده از خطوط تیز بهره می‌برد. البته باید به این نکته اشاره کرد که آئودی در حال حاظر تحت تملک بزرگ‌ترین خودروساز جهان، یعنی فولکس‌واگن قرار دارد.

هنریک فیسکر، در نمایشگاه لس‌آنجلس با یک دستگاه موستانگ تیونینگ شده حضور یافته بود. فیسکر پیشرانه‌ی این خودرو را تقویت کرده و قدرت خروجی آن ۷۲۵ اسب بخار است! خودروی تیونینگ شده توسط فیسکر در زمره‌ی ماسل‌هایی است که با وجود بهره‌گیری از قدرت ۷۲۵ اسب بخاری بهترین گزینه برای دریفت است.

جگوار نسل جدید F-Type‌ را در این نمایشگاه پیش روی علاقمندان قرار داده بود. نمونه‌ی جدید کوپه‌ی جگوار، قادر است تا قدرت تولید شده در موتور را به هر چهار چرخ انتقال دهد، از این‌رو این نمونه دیگر مشکلی در جاده‌های برفی و لغزنده نخواهد داشت. در حالت عادی تمام قدرت موتور به چرخ‌های عقب منتقل خواهد شد، اما در صورت نیاز، خودرو بصورت هوشمند نیرو را به چرخ‌های جلو نیز انتقال خواهد داد. برای انتقال نیرو از یک جعبه دنده‌ی ۶ سرعته استفاده شده است.

اینفیتی بازوی تولید خودروهای لوکس نیسان است. این کمپانی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس از خودروی مفهومی Q80 پرده برداشت که به واقع یکی از خودروهای زیبای به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه بود. بدنه‌ی کشیده‌ی این خودرو در کنار ارتفاع پایین آن زیبایی بی حدو حصری به این خودرو بخشیده است. انتظار نمی‌رود شاهد عرضه‌ی این خودرو بصورت تجاری به بازار باشیم، البته شاید نمونه‌‌ای ۵۰۰ اسب بخاری از آن با موتور هیبریدی به بازار عرضه شود.

بتنلی گرند کانورتیبل، یک خودروی لوکس برای افرادی است که دوست دارند تا در زمان رانندگی نوازش باد را احساس کنند. این خودروی زیبا، از یک پیشرانه‌ی V8 با قدرت ۵۳۰ اسب بخار بهره می‌برد. بنتلی هنوز از برنامه‌های خود مبنی بر تولید این خودرو حرفی نزده است.

نظر شما در خصوص خودروهای فوق چیست؟ کدامیک از نمونه‌های فوق نظر شما بیش از دیگران به خود جلب کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات