Blood Sport، دستگاهی که هنگام صدمه در بازی، خون واقعی از شما می‌گیرد

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
تصور کنید وقتی مشغول یک بازی شوتر هستید، هر میزان که تیر به شما اصابت می‌کند، در واقعیت هم مقداری خون از دست می‌دهید. این یک پروژه‌ی عجیب ولی شکست خورده در کیک‌استار بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.
تبلیغات

تعریف این طرح کاملا ساده است. هر بار که شخصیت شما در هر بازی که انجام می‌دهید صدمه می‌بیند یا به اصطلاح گیمرها Damage می‌خورد، سیستم Blood Sport خون شما را مانند مراکز اهدای خون به صورت استریل از بدنتان خارج و در بسته‌ای ذخیره می‌کند که چیزی کاملا مشابه با بانک خون است. برای مثال زمانی که مشغول به بازی Call of Duty هستید، وقتی تیری به شخصیت شما اثابت می‌کند، کنترلر شروع به لرزیدن می‌کند. دستگاه این عکس‌العمل را دریافت می‌کند و به میزان مشخصی خون از بدنتان خارج می‌کند. این کار تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که حد نصاب اهدای خون تکمیل شود. عملکرد سیستم بر اساس سن، قد، وزن و وضعیت سلامتی هر شخص متفاوت است.

سازندگان این دستگاه امید داشتند که بتوانند این سیستم را در قالب یک تور، در سراسر کشور کانادا اجرا کنند تا به خاطر علاقه‌ی مردم به انجام بازی‌های ویدیویی، اهدای خون را هم گسترش دهند.

ما این سیستم را ابداع کردیم تا گیمرها را متوجه مسئله‌ای مهم‌تر از چیزی که دوست دارند کنیم. ما حالا هم عضوی از جامعه‌ی گیمینگ هستیم و هم خدمات پزشکی و درمانی که همه و همه به سمت زندگی می‌روند.

این پروژه قرار بود در تاریخ ۱۷ مارچ توری سراسری را در سراسر کانادا برگزار کند. این روز مصادف است با انتشار بازی شوتر اول شخص Battlefield: Hardline که می‌توانست موقعیتی مناسب برای سازندگان دستگاه Blood Sport باشد.

Blood Sport 2

سازندگان این دستگاه تنها دو نفر به نام‌های تاران چادها و جمی آمپرسون هستند که بر روی این پروژه فعالیت مستمر دارند.

هنوز مشخص نیست چرا این پروژه تنها یک هفته بعد از معرفی و جمع‌آوری بیش از ۳۵۰۰ دلار از ۲۵۰ هزار دلار هدفی که داشتند، در کیک‌استارتر متوقف شد. هنوز اطلاعیه‌ای از سوی سازندگان این دستگاه درباره‌ی این اتفاق منتشر نشده است و احتمال کنسل شدن این پروژه بسیار زیاد است.

نظر شما در رابطه با این دستگاه چیست؟ آیا این روش کمکی به اهدای خون می‌کند یا فکر می‌کنید این روش ترسناک است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات