بینگ یا یاهو در مرورگر سافاری اپل جایگزین گوگل می‌شوند

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حاکی است، گوگل احتمالا سال آینده جایگاه خود را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر سافاری در دستگاه‌های اپل از دست خواهد داد. آخرین تمدید قرارداد گوگل و اپل به سال ۲۰۰۷ و معرفی اولین آیفون باز می‌گردد و این قرارداد سال ۲۰۱۵ به پایان می‌رسد.
تبلیغات

حال رقبای جستجوگر گوگل، مایکروسافت و یاهو به دنبال جلب توجه اپل برای ارایه سرویس جستجوی خود در دستگاه‌های این شرکت هستند. نائب رئیس اپل، ادی کیو،  اولین بار موضوع جایگزینی گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در پلتفرم iOS را مطرح کرد و از آن زمان مایکروسافت موتور جستجوی بینگ را معرفی کرده و یاهو نیز به دنبال ارایه سرویس جستجوی خود روی محصولات اپل است.

همانطور که احتمالا می‌دانید، موتور جستجوی پیش‌فرض دستیار صوتی سیری، بینگ مایکروسافت است و در پلتفرم دسکتاپ اپل نیز، سیستم عامل OS X Yosemite و Spotlight  نتایج جستجویی از بینگ را ارائه می‌کنند و هیچ راهی نیز وجود ندارد تا کاربران نتایج جستجوی گوگل را مشاهده کنند. از سوی دیگر یاهو نیز توانسته پیروزی بزرگی بدست آورد و حداقل تا ۵ سال آینده موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر فایرفاکس به حساب خواهد آمد. موزیلا به دلایل زیادی گوگل را کنار گذاشت و یاهو را انتخاب کرد، حال یاهو نیز امید دارد بتواند اپل را متقاعد به جانشینی گوگل کند.

هر تغییری که ایجاد شود قطعا بر سهم بازار جستجوی موبایل اپل تاثیر خواهد گذاشت، چرا که بسیاری از کاربران به موتور جستجوی گوگل عادت کرده‌اند و ترجیح می‌دهند به سمت گوگل بازگردند. با این حال برخی کاربران نیز با این موضوع مشکلی نخواهند داشت و سود‌ زیادی را نصیب یاهو و بینگ می‌کنند.

اپل از چند سال گذشته تلاش کرده خود را از سرویس‌های گوگل جدا کند و در این راستا با بکارگیری استراتژی‌های مختلف در برخی از زمینه‌ها موفق شده است. مثلا یوتیوب به صورت پیش‌فرض روی iOS وجود ندارد و این تغییر روی کاربران تاثیری نگذاشت.

تلاش‌های دیگر این کمپانی مثل سرویس نقشه با جنجال‌ها و نظرات منفی رو به رو شد اما این کمپانی در فکر تغییر موتور جستجوی گوگل و جانشینی آن با یاهو یا بینگ مایکروسافت است. حال باید منتظر ماند که ادی کیو چگونه می‌خواهد میلیون‌ها کاربر آیفون‌، آیپد و مک را راضی کند که بینگ یا یاهو سرویس جستجوی برتری نسبت به گوگل هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات