سونی درصدد کاهش تنوع گوشی‌های‌هوشمند خود برای کاهش هزینه‌ها است

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
کمپانی سونی نیز همچون سامسونگ درصدد کاهش محصولات تولیدی خود به منظور کاهش هزینه‌ها است. به‌نظر می‌رسد رشد خارق‌العاده‌ی کمپانی‌های چینی فشار مضاعفی را به تولیدکنندگان موبایل، وارد آورده و این کمپانی‌ها برای بالا بردن درآمد خود درصدد کاهش طیف محصولات خود هستند.
تبلیغات

براساس آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده، سونی در سال مالی ۲۰۱۴ متحمل ضرری ۲.۱ میلیارد دلاری خواهد شد. این موضوع باعث شده تا ژاپنی‌ها همچون کره‌ای‌ها به فکر کاهش طیف محصولات تولیدی خود باشند.

البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که تنوع محصولات سونی به اندازه‌ی سامسونگ نیست. گزارش‌های منتشر شده حکایت از این دارند که سونی علاوه بر کاهش تعداد محصولات تولیدی خود، تمرکز بیشتری روی تجارت سنسور‌های خواهد داشت. سونی در کنار تولید گوشی‌های‌هوشمند سری اکسپریا، سنسور‌های خود را نیز در اختیار سایر تولیدکنندگان قرار می‌دهد تا از این سنسورها در محصولات خود استفاده کنند. این کمپانی اخیرا از نسل جدید سنسور دوربین با نام IMX230 پرده برداشته است.

هیروکی توتوکی، رئیس جدید بخش سونی موبایل، در این مورد گفت:

هدف ما دستیابی به سود است و در پی دستیابی به سهم بیشتری از بازار نیستیم.

انتظار می‌رود فروش گوشی‌های سونی در سه سال آینده ۳۰ درصد کاهش یابد، اما در عوض سود این کمپانی ۷۰ درصد بیشتر می‌شود تا به رقم ۱۲.۶ میلیارد دلار برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات