سحرخیز باش تا کامروا شوی؛ پنج توصیه برای موفقیت

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
طبق تحقیقات جدید، ۶۰ درصد از افراد بیشترین خلاقیت تولیدی را صبح‌ها دارند و ۷۲ درصد تا قبل از ظهر به بیشترین بازده‌ی کاری خود می‌رسند، اما برخی افراد این ساعات طلایی عمر خود را از دست می‌دهند. در ادامه پنج توصیه برای استفاده‌ی مفیدتر از زمان و موفقیت در کار و زندگی را به شما معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

سحر خیزی و انجام کارها با تمام قدرت و انرژی می‌تواند به موفقیت در کار و زندگی منجر شود و بالعکس آن با از دست دادن شغل و امید به آینده همراه خواهد بود، با عمل کردن به این پنج توصیه می‌توانید از آینده‌ای موفق‌تر لذت ببرید، همراه زومیت باشید.

۱ – برنامه ریزی کنید

business-plan

در فعالیت شغلی و درسی داشتن برنامه‌ی واقع‌بینانه می‌تواند به موفقیت شما کمک زیادی کند، سعی کنید قبل از خواب چند دقیقه به روز آینده فکر کنید و فهرست کاری واقع بینانه‌ای را برای خود تنظیم کنید، به یاد داشته باشید وظایف مهم‌تر در اولویت هستند و ابتدا باید از انجام آن‌ها مطمئن شوید.

۲ – تمرکز کنید

focus-illo

از آنجا که ذهن انسان‌ در کارهای بلند مدت‌، تمرکز بهتری دارد، سعی کنید فعالیت‌های روزانه خود را گروه بندی کنید و کارهایی که شباهت بیشتری به هم دارند را پشت سر هم انجام دهید تا تمرکز بیشتری در آنها داشته باشید و البته تا حد ممکن فعالیت‌های جانبی بدون برنامه را کم کنید.

۳ – عوامل باعث حواس پرتی را حذف کنید

Mute1

در حالی که گشت و گذار در اینترنت و وب‌گردی می‌تواند عاملی برای پرورش خلاقیت در کارها و بالابردن راندمان شود، استفاده‌ی زیاد از این تکنولوژی می‌تواند باعث حواس پرتی بزرگی شود. برای حل این مشکل زمان استفاده از اینترنت و وسایل ارتباط جمعی را محدود کنید و در ساعت کار یا مطالعه هشدارهای تلفن همراه خود را خاموش کنید تا وسوسه‌ای برای از بین بردن وقت گران بهایتان وجود نداشته باشد.

۴ –کارهایتان را به تعویق نیندازید

Procrastinate

حتی بهترین کارمندان در بهترین محیط‌های کاری زمانی را تجربه خواهند کرد که کاری برایشان خسته‌کننده و آزار‌دهنده شده است، در این مواقع برخی تصمیم می‌گیرند آن کار را کنار گذاشته و کار دیگری را انجام دهند، به یاد داشته باشید با تقسیم کردن کارهای سخت به قسمت‌های کوچکتر و برنامه‌ریزی برای انجام آن‌ها می‌توانید بدون خسته شدن و پایین آمدن راندمان از زمانتان برای انجام آن کار نهایت بهره را ببرید.

۵ - زمانی برای شارژ کردن خوتان در نظر بگیرید

step up your game at work

هرچقدر از محیط کاری خود راضی باشید یا به کتابی که مطالعه می‌کنید علاقه داشته باشید، مغز و بدنتان توانایی محدودی دارد و پس از مدتی راندمان آن پایین خواهد آمد، بهتر است پس از یک دوره مطالعه یا کار و یا قرار ملاقات چند دقیقه به خودتان استراحت دهید تا بتوانید فعالیت بعدی خود را با انرژی بیشتری به انجام برسانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات