رمزگذاری اسناد موجود در برنامه iWork

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
برنامه‌ی iWork ساخت شرکت اپل شامل مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای Pages ،Number و Keynote است که سرویس‌های زیادی را در اختیار کاربران محصولات اپل قرار می‌دهد. در حقیقت iWork را می‌توان با مجموعه‌ی Office از سری محصولات شرکت مایکروسافت مقایسه کرد.
تبلیغات

کمپانی اپل در مراسم رونمایی از iOS7 تصمیم گرفت مجموعه iWork را به صورت رایگان برای دارندگان آیپد و آیفون منتشر کند. در این بخش می‌خواهیم روش قرار دادن پسورد یا کلمه عبور برای هرکدام از این برنامه‌ها را شرح دهیم. قرار دادن پسورد در هر کدام از برنامه‌های iWork از یک سری روش کلی و یکسان تبعیت می‌کند. این پسورد می‌تواند از طریق iCloud یا فضای ابری اپل و سیستم عامل‌های iOS و OS X روی اسناد ساخته شده در این برنامه‌ها قرار گیرد. قراردادن پسورد باعث می‌شود اجازه استفاده از برخی امکانات نظیر مشاهده و ویرایش مطالب برای تمامی کاربران به غیر صاحب سند از بین برود یا محدود شود. می‌توانیم با آموزشی که در زیر به آن می‌پردازیم به‌راحتی روی اسناد موجود در تلفن همراهمان پسورد قرار دهیم. تمامی برنامه‌های موجود در iWork امکان قرار دادن پسورد یا رمز عبور را برای کاربران فراهم کرده‌اند. برای قراردادن پسور مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

1) سندی که می‌خواهید روی آن کلمه عبور تعریف شود را باز کنید.

2) در سمت راست تصویر روی بخش تنظیمات که به شکل آچار فرانسه نمایش داده شده‌، کلیک کنید.

Tools

3) سپس روی Set Password کلیک کنید تا بخش مربوط به قرار دادن کلمه عبور باز شود، پس از باز شدن، کلمه عبور دلخواه خود را وارد کنید. پیشنهاد می‌شود کلمه عبور انتخابی مخلوطی از حروف بزرگ، حروف‌کوچک، اعداد و علایم باشد.

پس از اتمام مراحل بالا، از هر دستگاهی که بخواهید می‌توانید به سند مورد نظر دسترسی داشته باشید، اما قبل آن لازم است کلمه عبور از پیش تعیین‌شده را وارد کنید. سرویس رمزگذاری در اسنادی که شما برای دیگران ایمیل می‌کنید نیز وجود خواهد داشت و از بین نمی‌رود.

اگر به دستگاه اپلی خود دسترسی نداشته باشید عملیات رمزگذاری را می‌توانید از طریق فضای ابری موسوم به iCloud نیز انجام دهید.

password-iwork2

برای این منظور لازم است واردسایت www.iCloud.com شوید، Apple ID خود را وارد کنید. روی بخش مورد نظر خود کلیک کرده و تمامی مراحلی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را در این بخش نیز اعمال کنید. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که اپل نسخه‌های بتا یا آزماشی از برنامه‌های Numbers ،Keynote و Pages را در iCloud قرار داده و ممکن است بعضی مواقع هنگام دسترسی به این سرویس‌ها با مشکلاتی رو به رو شوید. عملیات رمزگذاری امنیت اسناد و نوشته‌هایتان را تضمین می‌کند، به طوری‌که برای دستیابی به اطلاعات و اسناد از هر دستگاه اپلی نیاز به وارد کردن رمز و کلمه عبور تعریف شده خواهد‌بود.

روش‌های بالا یکی از راه‌های حفاظت اطلاعات در محصولات اپل به شمار می‌روند. رمز‌گذاری صفحه نمایش موسوم به Lock Screen در گجت‌های ساخت این شرکت و همچنین کامپیوتر‌های تولید شده توسط اپل می‌تواند به افزایش امنیت اطلاعات کمک کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات