Pantelligent ظرفی هوشمند برای پخت هوشمندانه‌ی غذا

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم Pantelligent ظرف‌ هوشمندی برای پخت غذا طراحی کرده که با استفاده از گوشی هوشمند می‌توان از طبخ کامل غذا مطلع شد.
تبلیغات

اپلیکیشن Pantelligent قلب تابه هوشمند را تشکیل می‌دهد و اطلاعات پخت انواع مختلفی از غذاها از جمله ماهی، گوشت و بسیاری دیگر از غذاهای سرخ کردنی را داراست که شامل دستور پخت معمول غذاها نیز می‌شود. در حین پخت این اپلیکیشن دمای تابه را تحت نظر می‌گیرد و به کاربر در مورد همه اتفاقات از جمله زمان برگرداندن گوشت یا اتمام پخت هشدار می‌دهد.

این اپلیکیشن حتی برای آشپزهای ماهر هم ویژگی پخت آزاد را داراست تا آشپز بتواند بدون استفاده از دستور پخت ذخیره شده در این اپلیکیشن، از زمانبندی خود برای پخت غذا استفاده کند. این گزینه برای افرادی که قصد نوآوری در پخت غذاها را دارند، مناسب خواهد بود. این تابه برای ارتباط با کاربر از بلوتوث با مصرف پایین بهره می‌برد و این امکان را فراهم می‌کند که تا 15 متر – بسته به موانع موجود- از تابه فاصله بگیرد. این فاصله اگر چه قدری کم به نظر می‌رسد ولی منطقی است، مثلا می‌توان تا چند اتاق از آشپزخانه فاصله گرفت. البته به گستردگی فاصله‌ی دسترسی وای فای نخواهد بود.

جنس این تابه از تفلون نچسب است که برای 3 تا 5 سال دوام خواهد داشت. کنترل دمایی به کار رفته در‌ این تابه به حفظ کیفیت روکش نچسب آن نیز کمک خواهد کرد چرا که کاربر را از اعمال حرارت بیش از حد باز خواهد داشت. قطر آن نیز حدود 30 سانتی متر است که برای پخت غذای زیاد مناسب است.

طراحان این تابه هم اکنون با هدفی 30000 دلاری در سایت Kickstarter مشغول جذب سرمایه هستند که در صورت تامین سرمایه، کسانی که این تابه را با قیمت 199 دلاری سفارش دهند تا سال آینده آن را دریافت خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات