سامسونگ: سال 2015 تمام مانیتورهای 4K‌ از «فری‌سینک» پشتیبانی می‌کنند

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ اعلام کرد که تمام مانیتورهای اولترا اچ‌دی تولیدی این کمپانی در سال ۲۰۱۵ میلادی از فناوری فری‌سینک AMD‌ پشتیبانی خواهند کرد. تولیدکنندگان مانیتور رفته‌رفته در حال استفاده از فناوری‌های فریم‌ ریت انطباقی هستند.
تبلیغات

فری‌سینک را باید پاسخ اِی‌اِم‌دی به فناوری جی‌سینک انویدیا بنامیم. فناوری‌هایی چون جی‌سینک و فری‌سینک، فریم ریت نمایش تصاویر در مانیتور را براساس محتوای نمایش داده شده تنظیم می‌کنند. برای مثال اگر در حال اجرای یک بازی با نرخ ۴۰ فریم در ثانیه با رزولوشن 4K باشید، مانیتور بصورت خودکار و پویا تصاویر را با این نرخ نمایش خواهد داد که نتیجه‌ی آن روان شدن پروسه‌ی نمایش است.

سامسونگ درصدد عرضه‌ی پنج مانیتور اولترا اچ‌دی با رزولوشن ۳٫۸۴۰ در ۲٫۱۶۰ پیکسل در سال ۲۰۱۵ است که شامل مانیتور UE590 با اندازه‌ی ۲۳.۶ و ۲۸ اینچ و UE850 با اندازه‌ی ۲۳.۶، ۲۷ و ۳۱.۵ اینچ می‌شود. هر پنج نمونه‌ی تولیدی از طریق دیسپلی‌پورت، فری‌سینک را پشتیبانی خواهند کرد.

با پشتیبانی از فناوری فری‌سینک که ابتدای سال جاری معرفی شد، سامسونگ اولین کمپانی است که از این فناوری استفاده خواهد کرد. بهره‌گیری از فناوری فری‌سینک با استفاده از دیسپلی پورت میسر می‌شود. این پورت رفته‌رفته در حال جایگزینی با پورت‌های DVI و D-SUB یا همان VGA است و استفاده از دیسپلی‌پورت در پی‌سی‌ها بهینه‌تر از HDMI خواهد بود.

در حال حاضر کارت‌ گرافیک Radeon R9 290 و کارت گرافیک AR9 290X از فناوری فری‌سینک پشتیبانی می‌کنند. هنوز این فناوری راه به سوی تلویزیون‌ باز نکرده، اما احتمالا شاهد عرضه‌ی فناوری مشابهی برای تلویزیون‌ها خواهیم بود.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط AMD، فری‌سینک بسیار ارزان‌تر از جی‌سینک انویدیا است، از این‌رو انتظار می‌رود مانیتورهای پشتیبانی کننده از این فناوری نیز ارزان‌تر از نمونه‌هایی باشند که از جی‌سینک پشتیبانی می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات