ارائه‌ی دامنه اینترنتی سطح بالا با رسم‌الخط فارسی آغاز شد

یک‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
مطالعه 1 دقیقه
برای نخستین بار در کشور، بهره‌برداری از اولین دامنه سطح بالای (TOP LEVEL DOMAIN TLD) چند‌زبانه با رسم‌الخط فارسی نقطه بازار (.بازار) به زبان های فارسی، عربی و اردو آغاز شد.
تبلیغات

همزمان با رشد و فراگیر شدن اینترنت، استفاده و بهره برداری محلی از آن نیز به طور فزاینده ای در حال گسترش است. بر این اساس و با توجه به آزادی که در فضای اینترنت وجود دارد، نیاز به دامنه‌هایی با رسم‌الخط غیرلاتین نیز حس می‌شود تا شرکت‌ها بتوانند بر اساس نیاز خود، نام دامنه‌هایی متناسب با سرویسشان را انتخاب کنند. بر این اساس برای نخستین بار در کشور بهره‌برداری از اولین دامنه سطح بالای (TOP LEVEL DOMAIN TLD) چند‌زبانه با رسم‌الخط فارسی نقطه بازار (.بازار) به زبان های فارسی، عربی و اردو آغاز شد.

دامنه های نقطه بازار می توانند بستر مناسب و کارآمدی جهت ارتباط با مشتریان محلی و به زبان محلی برای کارآفرینان حوزه‌ی تجارت الکترونیک و امکان حضور آنلاین دسترسی به بازارهای نوین را فراهم آورند.

از جمله ویژگی‌های این دامنه اینترنتی، فراهم‌کردن امکان جدیدی برای ایجاد‌کنندگان و دارندگان برندها است که منجر به افزایش آگاهی عمومی و شناخت برند با نام‌های معنی‌دار و ماندگار برای مخاطبین محلی و بازارهای هدف می‌شود.

دامنه‌ی فارسی دات بازار را می‌توان از طریق ثبت‌کنندگان تأیید شده توسط ICANN و خرده‌فروش‌های تأیید شده در وب‌سایت dotbazaar.net/accredited_registrars ثبت و خریداری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات