اپل به‌دلیل دستکاری قیمت کتب الکترونیک، به پرداخت ۴۵۰ میلیون دلار جریمه محکوم شد

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
مطالعه 1 دقیقه
اپل آخرین حکم نهایی مربوط به دادگاه شکایت عمومی مبنی بر دستکاری قیمت کتاب‌های الکترونیک در فروشگاه آیتونز را دریافت کرد. براین اساس اپل به دلیل دستکاری قیمت‌ها مجبور به پرداخت ۴۵۰ میلیون دلار جریمه خواهند شد.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده توسط رویترز، به احتمال زیاد اپل محکوم به پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به کاربران متضرر شده و ۵۰ میلیون دلار به وکلایی خواهد شد که این دادخواست را تقدیم دادگاه کرده‌اند. اپل در شرایطی محکوم به پرداخت ۴۵۰ میلیون دلار جریمه می‌شود که دادگاه تجدید نظر نیز اپل را محکوم کند. اپل خواستار برگزاری دادگاه تجدید نظر شده است. در صورتی که دادگاه تجدید نظر حکم صادر شده را لغو کند، احتمالا اپل محکوم به پرداخت ۵۰ میلیون دلار به کاربران و ۲۰ میلیون دلار به وکلا خواهد شد.

احتمال بازگرداندن رای در دادگاه تجدیدنظر کم است. قاضی دادگاه این پرونده که حکم نهایی را صادر کرده، این پرونده را بسیار پیچیده و اثبات ادعاهای مطرح شده را بسیار سخت خوانده است. براساس اطلاعات منتشر شده، مبلغ دریافت شده به حساب ۲۳ میلیون کاربری واریز خواهد شد که تحت تاثیر دستکاری قیمت‌ها توسط اپل قرار گرفته‌اند. ناشرانی که در امر افزایش قیمت کتاب‌های الکترونیک با اپل همکاری کرده‌اند، پیش از صدور رای مربوط به اپل، ۱۶۶ میلیون دلار جریمه شدند که مبلغ مورد نظر به کاربرانی که کتب مورد نظر را خریداری کرده بودند، بازگردانده شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات