سامسونگ از این پس برای تولید مانیتور‌های UHD از تکنولوژی FreeSync شرکت AMD استفاده می‌کند

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ دو مانیتور UD590 و UE850 با پشتیبانی از فناوری FreeSync شرکت AMD رونمایی کرد. FreeSync در واقع جواب منبع باز این شرکت به تکنولوژی G-Sync کمپانی انویدیا است.
تبلیغات

هر دو تکنولوژی این دو شرکت بزرگ برای هماهنگ سازی تعداد فریم خروجی Refresh Rate مانیتور و همچنین مشکل Screen Tearing به وجود آمده‌اند.

روابط شرکت کره‌ای سامسونگ با انویدیا روز‌های خوبی را سپری نمی‌کند و هر دو بر سر موضوعات مختلف مثل تقلب در بنچمارک‌ها یا بر سر پتنت‌های مختلف با یکدیگر دعوا دارند و حتی همدیگر را به دادگاه کشیده‌اند. امروز سامسونگ تصمیم خود را نهایی کرد و قراردادی را با شرکت رقیب انویدیا یعنی AMD امضاء کرد تا به موجب آن انواع مانیتور‌ سامسونگ تا ۵ سال آینده همراه با پشتیبانی از تکنولوژی FreeSync کمپانی AMD عرضه شوند.

اما دو تکنولوژی FreeSync و G-Sync با یکدیگر چه تفاوتی دارند؟ تفاوت در این است که کیت توسعه AMD منبع باز است و سامسونگ می‌تواند بدون توجه به لایسنس‌های مختلف آن را با مانیتور‌های خود ادغام کند. G-Sync هم یکی از دستاوردهای جدید انویدیا برای هماهنگ‌شدن سرعت نوسازی نمایشگر و کارت گرافیک است. به این صورت که فریم‌های رندر شده، درست هماهنگ با عوض‌شدن تصویر نمایشگر، به آن داده شوند. سامسونگ هنوز قیمت مانیتور‌ های جدید را اعلام نکرده اما آن‌ها در اندازه‌های ۲۳.۶، ۲۷ و ۳۱.۵ اینچ در دسترس قرار خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات