۱۰ درصد از کاربران آیفون، اپل واچ می‌خرند

پنج‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
موسسه اقتصادی Morgan Stanley پیش‌بینی کرده که 10 درصد از کسانی که گوشی هوشمند آیفون 5 و مدل‌های بعد از آن را دارند، اپل واچ را خریداری خواهند کرد که این میزان، نوید فروش 30 میلیون دستگاه اپل‌واچ را می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پیش‌بینی موسسه مورگان استنلی، به مراتب بالاتر از دیگر تحلیل‌گران است، چرا که پیش از این بسیاری از تحلیل‌گران فروش 10 تا 30 میلیون اپل‌واچ را در سال اول فروش برای این محصول پیش‌بینی کرده بودند.

اگرچه پیش‌بینی فروش یک دسته‌بندی جدید از محصولات همیشه کار سختی است و با خطا همراه است و البته فروش سایر ساعت‌های هوشمند نیز راهنمای قابل اعتمادی برای پیش‌بینی فروش سایر ساعت‌های هوشمند نیست، موسسه مورگان استنلی معتقد است که یک سرنخ وجود دارد که فروش آینده اپل‌واچ چگونه خواهد بود و آن، فروش آیپد است.

پیش‌بینی فروش آیپد در سال اول عرضه‌ی آن به بازار، 5 میلیون دستگاه بود که البته بسیاری هم اعتقاد داشتند دارندگان آیفون چندان روی خوشی به آیپد نشان نخواهند داد. اما 15 میلیون آیپد در سال اول به فروش رفت که معادل 14 درصد آیفون‌های موجود در بازار آن زمان بود. از این رو موسسه مورگان استنلی معتقد است که پیش‌بینی خرید اپل‌واچ توسط  10 درصد از دارندگان آیفون یک پیش‌بینی محافظه‌کارانه است و حتی امکان فروش بیشتر این محصول هم وجود دارد. حالا سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح است، این است که اپل‌واچ در چه مقطعی از سال 2015 به بازار عرضه خواهد شد، نکته‌ای که تاثیر زیادی در محقق شدن یا نشدن فروش 30 میلیونی این ساعت هوشمند خواهد داشت. البته شایعات حکایت از عرضه این محصول در فصل بهار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات