SEL از صفحه‌نمایش تا شدنی لمسی خود رونمایی کرد

یک‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
در نمایشگاه نوآوری‌های صفحه‌نمایش که در یوکوهامای ژاپن برگزار شد لابراتوار SEL به معرفی یک صفحه‌نمایش 8.7 اینچی با تکنولوژی Super AMOLED پرداخت که می‌توان سه بار آن را خم کرد. این صفحه‌نمایش به رزولوشن 1080p مجهز شده که به معنای چگالی 254 پیکسل بر اینچ را است.
تبلیغات

SEL از یک نسخه‌ی کوچک‌تر این نمایشگر نیز با اندازه‌ی 5.9 اینچ پرده برداشته که البته رزولوشن آن 720p است؛ ضمن اینکه این نمونه‌ی کوچک‌تر از قابلیت لمسی نیز برخوردار نیست که این مساله ناشی از به کارگیری نیمه‌هادی محور C در بخش پشتی این نمایشگر بوده است. این برای اولین بار است که یک کمپانی موفق به توسعه‌ی تکنولوژی برای ترکیب پنل لمس خازنی با چنین صفحه‌ای شده است.

صفحه‌نمایش 8.7 اینچی SEL قادر است تا 100,000 بار خم شود و سطح انحنای ناشی از خمیدگی آن در بازه‌ی 2 تا 4 میلی‌متر قرار دارد. هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص اینکه چه زمانی شاهد به‌کار گیری این نمایشگر در محصولات نهایی خواهیم بود در دست نیست. پتانسیل و ایده‌های خلاقانه و جدیدی که چنین نمایشگری قادر به ممکن ساختن آن‌ها است بینهایت بوده و ممکن است آن را در کتابخوان‌های آینده یا تبلت‌ها و نیز بسیاری دستگاه‌های جدید مشاهده کنیم. 

gsmarena 002

چند روز پیش، نیز از تلاش های ال‌جی برای توسعه‌ی نمایشگرهای تا شدنی و شفاف برای شما نوشتیم که از طریق این لینک می‌توانید به جزئیات بیشتر در این خصوص دست پیدا کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات