مایکروسافت ایکس‌باکس وان اسلیم را آماده خواهد کرد

یک‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
AMD، تولیدکننده‌ی تراشه‌های بکار رفته در ایکس‌باکس وان، موفق شده است تا نسخه‌ی کوچک‌تر از این پردازنده‌ را تولید کند تا شرایط برای ارائه‌ی ایکس‌باکس وان باریک‌تر و ارزان‌تر محیا شود.
تبلیغات

ظاهرا AMD موفق شده تا نسخه‌ی ۲۰ نانومتری از پردازنده‌ی بکار رفته در کنسول بازی Xbox One را تولید کند. این پردازنده می‌تواند به مایکروسافت کمک کند تا نسخه‌ی باریک‌تر و ارزان‌تر ایکس ‌باکس وان را راهی بازار کند.

یکی از مدیران ارشد AMD در صفحه‌ی لینکداین خود این اطلاعات را در باره‌ی SoC جدید این شرکت منتشر کرده و گفته است که پردازنده‌ی بکار رفته در ایکس‌باکس وان، ۲۸ نانومتری است، اما AMD قصد دارد این پردازنده‌ را با لیتوگرافی ۲۰ نانومتری و با قیمت پایین‌تری عرضه کند.

استفاده از لیتوگرافی ۲۰ نانومتری به‌جای ۲۸ نانومتری می‌تواند در دو حالت استفاده شود. حالت اول کاهش ابعاد و مصرف انرژی است و حالت دوم نیز حفظ ابعاد فعلی تراشه و افزایش ۳۰ درصدی توان پردازشی یا کاهش ۲۵ درصدی مصرف انرژی است. هرچه لیتوگرافی ساخت یک پردازنده کوچک‌تر باشد، مصرف انرژی و ابعاد تراشه کاهش می‌یابد.

وقتی از لیتوگرافی ۲۰ نانومتری در ساخت پردازنده‌ی ایکس باکس استفاده شود، آن وقت مایکروسافت می‌تواند با حفظ ابعاد فعلی یک پردازنده‌ی به مراتب قوی‌تری را در ایکس‌باکس وان جای دهد. این موضوع باعث کاهش هزینه‌ی ساخت ایکس‌باکس نیز می‌شود که شاید به موجب آن در آینده شاهد عرضه‌ی این کنسول بازی با قیمت پایین‌تری باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات