کیوسک‌های تلفن در نیویورک اینترنت وای-فای رایگان ارایه می‌دهند

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
بازدیدکنندگان و شهروندان نیویورک به زودی قادر خواهند بود تا از اینترنت وای-فای مجانی در سطح شهر استفاده کنند. در این طرح که LinkNYC نامیده شده، کیسوسک‌های تلفن به ایستگاه ارائه‌دهنده‌ی وای-فای تبدیل می‌شوند.
تبلیغات

با همگانی شدن تلفن‌های همراه، کیوسک‌های تلفن که روزی برای استفاده از آن‌ها باید صف می‌ایستادیم، بلااستفاده مانده‌اند. نیویورک از سال گذشته طرحی را آغاز کرد که در آن قرار شد کیوسک‌های تلفن به سرویس‌دهنده‌ی اینترنتی وای-فای تبدیل شوند تا مردم بتوانند در سطح شهر از اینترنت مجانی پرسرعت بهره ببرند. این طرح LinkNYC  نام‌گذاری شده است.

جالب است بدانید که علاوه بر اینترنت گیگابیت مجانی، مردم نیویورک قادر خواهند بود پس از اتصال به این شبکه‌های وای-فای، تماس تلفنی رایگان به سرویس فوریت‌های 911 و تماس داخل شهری برقرار کنند. پس از اتصال به این شبکه‌های وای فای، امکان دسترسی به برخی از سرویس‌های شهری و موقعیت یابی نیز میسر می‌شود.

کیوسک‌های وای‌فای فضای کمتری نسبت به کیسوک‌های تلفن‌ اشغال می‌کنند. این موضوع برای شهر شلوغی مانند نیویورک، اهمیت دارد.

برای کسب درآمد از این کیوسک‌ها، قرار است تا بخشی از آن به تبلیغات اختصاص داده شود تا از این طریق هزینه‌های ارائه‌ی اینترنت رایگان به مردم فراهم شود.

سرویس LinkNYC بصورت محدود در برخی از نقاط نیویورک اجرا شده، اما قرار است سال آینده، ۱۰ هزار کیوسک وای-فای گیگابیت در این شهر راه‌اندازی شود.

کیوسک‌های تلفن در شهرهای مختلف کشور خودمان نیز بلااستفاده مانده‌اند. شاید این ایده‌ی خوبی باشد که شهرداری بتواند از آن الگو برداری کرده و دسترسی به اینترنت را برای مردم سطح شهر آسان‌تر کند. حتی این طرح می‌تواند با حمایت اپراتورها یا سرویس‌دهنده‌های مطرح کشور انجام شود. از طرفی ایده‌ی ارائه تبلیغات روی نمایشگر بزرگ کیوسک‌ها نیز می‌تواند هزینه‌ی ارائه اینترنت مجانی به مردم را جبران کند. نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات