بزودی مرکز نرم‌افزاری اُپرا جایگزین نوکیا استور خواهد شد

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
بر اساس توافق صورت گرفته میان مایکروسافت و Opera، از سال آینده‌ی میلادی فروشگاه Nokia Store در گوشی‌های غیرهوشمند نوکیا با Opera Store جایگزین خواهد شد. بنابراین کاربران دستگاه‌های مبتنی بر سیمبین و حتی Nokia X برای دریافت اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود به زودی باید به Opera تکیه کنند.
تبلیغات

 این تغییر با آغاز سه‌ماهه‌ی اول سال 2015 میلادی روی خواهد داد و پس از آن کاربران دستگاه‌های نوکیا که از این مساله متاثر می‌شوند، به Opera Mobile Store هدایت خواهند شد تا حساب کاربری جدید خود را برای دریافت اپلیکیشن ایجاد کنند. گفته می‌شود این مهاجرت از نوکیا استور به اپرا موبایل استور در نیمه‌ی ابتدایی سال 2015 تکمیل خواهد شد و پس از آن، نوکیا استور برای همیشه بسته می‌شود.

اپرا موبایل استور، هم‌اکنون میزبان بیش از 300,000 اپلیکیشن و بازی است و میلیون‌ها دانلود روزانه را مدیریت می‌کند. به محض تکمیل عملیات انتقال و بسته شدن نوکیا استور، مرکز نرم‌افزاری اپرا به سومین استور جهان از نظر حجم دانلود بدل خواهد شد. این مرکز نرم‌افزاری طیف بسیار وسیعی از دستگاه‌ها از فیچرفون‌ها گرفته تا گوشی‌های هوشمند را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد و به زبان اعداد و ارقام، حدود 7500 دستگاه تحت پوشش آن قرار دارد.

مایکروسافت طی سال جاری میلادی قرارداد تصاحب بخش دستگاه‌ها و خدمات نوکیا را به مرحله‌ی نهایی رساند و هم‌اکنون در تلاش است تا تمام نام‌های باقی مانده از نوکیا را از سرویس‌ها و دستگاه‌های جدید خود محو کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات