سامسونگ ۸۰ درصد پردازنده‌های مورد نیاز اپل در سال ۲۰۱۶ را تامین خواهد کرد

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
مطالعه 1 دقیقه
اپل و سامسونگ رابطه کاری بسیار جالبی با یکدیگر دارند. هر دو کمپانی چند سالی است که در دادگاه به علت نقض پتنت‌ از یکدیگر شکایت می‌کنند و در بیرون از دادگاه شرکت کره‌ای با اپل همکاری می‌کند و بخشی از قطعات دستگاه‌های iOS را برای این شرکت تولید می‌کند.
تبلیغات

اپل سعی کرد تولید برخی قطعات را به دیگر شرکت‌های تولید کننده محول کند، با این‌حال اینطور که پیدا است سامسونگ در سال ۲۰۱۶ نیز یک تامین کننده بزرگ برای اپل خواهد بود.

به گزارش روزنامه کره‌ای به نام The Korea Times، سامسونگ با اپل بر سر معامله‌ای به تفاهم رسیده تا بدین وسیله ۸۰ درصد از پردازنده‌های مورد استفاده در دستگاه‌های iOS در سال ۲۰۱۶ را تامین کند. این پردازنده‌ها قرار است در آیفون و آیپد مورد استفاده قرار گیرند.

باقی ۲۰ درصد تولید پردازنده‌ها احتمالا توسط TSMC تامین خواهد شد که یکی دیگر از همکار‌های اپل در تولید پردازنده‌های دستگاه‌های این شرکت است.

بسته شدن این قرارداد جدید ممکن است به بهبود رابطه این دو شرکت بزرگ کمک کند یا شاید اپل مجبور شود تنها از تراشه‌های سامسونگ استفاده کند تا بتواند جوابگوی تقاضای جدید برای دستگاه‌های خود باشد. به نظر می‌رسد هم اپل و هم سامسونگ بر سر این معامله به تفاهم رسیده‌اند اما تولید این پردازنده‌ها تا سال ۲۰۱۶ آغاز نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات