نمایشگر خمیده گلکسی نوت اج قاتل چه ویژگی‌هایی است؟!

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با سنت شکنی سامسونگ و ارائه‌ی آخرین تکنولوژی در ساخت نمایشگر خمیده گلکسی نوت اج، بسیاری مجذوب زیبایی این محصول انقلابی شده و منتظر عرضه‌ی آن به بازار هستند. مطمئناً پنل خمیده پتانسیل بالایی برای قابلیت‌های بعدی خواهد داشت، اما آیا تمام کارایی نوت ۴ را می‌توان از نوت اج انتظار داشت؟ همراه زومیت باشید.
تبلیغات

گالکسی نوت اج نسخه‌ی گران قیمت‌تر از گلکسی نوت ۴ با نمایشگر خمیده است که با همان مشخصات سخت افزاری راهی بازار خواهد شد. خمیدگی نمایشگر باعث به وجود آمدن تغییرات ظاهری در این دستگاه شده که از آن جمله می‌توان به جابجایی کلید پاور و انتقال آن به بخش بالای دستگاه اشاره کرد. از سوی دیگر به دلیل اضافه شدن لبه دودهم اینجی در سمت راست دستگاه، نمایشگر حدود یک دهم اینچ کوچک‌تر شده است.

power

علاوه بر آن باتری نوت اج ۳۰۰۰ میلی آمپر است که ۲۲۰ میلی آمپر ساعت نسبت به نوت ۴ کوچکتر شده، به این ترتیب قدرت باتری ۷ درصد کاهش یافته است. طبق بررسی تخصصی وبسایت gsmarena از نوت اج، احتمالاً به دلیل تفاوت در تکنولوژی نمایشگر و یا نرم‌افزار غیر بهینه، عمر باتری این دستگاه نسبت به گلکسی نوت ۴ بسیار کمتر است، به طوری که هنگام پخش فایل‌های ویدئویی، عمر باتری نوت اج هفت ساعت کمتر از نوت ۴ است، همچنین این وبسایت عمر باتری در حالت آماده به کار را کمتر از حد انتظار اعلام کرد که احتمالاً به دلیل مشکلات نرم‌افزاری باشد.

note-edge
note4

اما از نظر کیفیت نمایشگر با جود اینکه در نوت اج یکی از بهترین نمایشگرهای دنیا به کار رفته است، باز هم نسبت به نوت ۴ کیفیت کمتری ارائه می‌دهد، حداکثر میزان نور سفید، حدود ۲۰ درصد کمتر از نوت ۴ است که این اختلاف در حالت بهینه تا حدود ۴۰ درصد افزایش می‌یابد، بنابراین نمایشگر نوت ۴ تصاویر پر نور‌تری را نشان می‌دهد که در نتیجه خوانایی نمایشگر آن در زیر نور مستقیم خورشید بالاتر از نوت اج خواهد بود، علاوه بر آن عمر باتری بهتری نیز نسبت به نوت اج با نمایشگر خمیده ارائه خواهد داد. غیر از مواد مذکور، ظاهرا نوت ۴ و نوت اج تفاوت قابل ملاحظه‌ی دیگری نخواهند داشت.

display-test

به نظر شما با وجود این کاستی‌ها نوت اج با نمایشگر خمیده ارزش خرید با قیمتی بالاتر نسبت به نوت ۴ را دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات