ارزش اپل، بازار سرمایه‌ی روسیه را پشت سر گذاشت

یک‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
غول فناوری جهان، برای اولین بار، ارزش کل سهام کمپانی‌های حاضر در بازار بورس کشور روسیه را پشت سر گذاشت. اپل که لقب با ارزش‌ترین کمپانی جهان را یدک می‌کشد، بازار سرمایه‌ای برابر ۶۵۲ میلیارد دلار در اختیار دارد.
تبلیغات

 به گزارش بلومبرگ، برای اولین بار در تاریخ، ارزش کمپانی اپل، کل بازار سرمایه‌ی روسیه را پشت سر گذاشت. اپل با افزودن ۱۴۷ میلیارد دلار، مجموع کل اندوخته‌ی خود در بازار سرمایه را تا ۱۲ نوامبر سال ۲۰۱۴، به ۶۵۲ میلیارد دلار رساند. جمعه‌ی گذشته، هر سهم اپل ارزشی برابر ۱۱۴.۱۸ دلار داشت.

آمارهای بلومبرگ حاکی از آن است که مجموع ارزش کمپانی‌های حاضر در بازار بورس روسیه با تجربه‌ی سقوط ۲۳۴ میلیارد دلاری، به ۵۳۱ میلیارد دلار رسیده است.

تیم‌کوک با در اختیار گرفتن کمپانی اپل پس از مرگ استیوجابز، نه‌تنها اپل را در موضع قدرت نگه داشته، بلکه بر قدرت کمپانی افزوده است. اپل در حال گذراندن فصل موفقی پس از معرفی نسل جدید تلفن‌های‌هوشمند خود، آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس است.

تیم‌کوک، ماه گذشته اعلام کرد که با عرضه‌ی آیفون ۶ درآمدهای کمپانی رشد خیره‌کننده‌ای داشته، بطوریکه درآمد این کمپانی در اثر فروش آیفون ۶ به ۴۲.۱ میلیارد دلار و سود حاصل نیز به ۸.۴۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.

اپل ساعت‌هوشمند اپل‌واچ را اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد. گمانه‌زنی‌هایی نیز درباره عرضه‌ی قریب‌الوقوع تلویزیون اپل وجود دارد. کوک در ابتدای سال جاری خبر از تولید محصولاتی داد که هنوز شایعات مربوط به آن در رسانه‌ها منتشر نشده است.

با توجه به تنش‌های حاصل از درگیری‌های اوکراین بین روسیه و غرب، این کمپانی در حال تلاش برای مقابله با کاهش ارزش روبل و بهبود وضعیت اقتصادی است. بانک مرکزی روسیه با انتشار گزارشی، رشد اقتصادی برای سال ۲۰۱۵ را نزدیک به صفر پیش‌بینی کرده و احتمال بحران اقتصادی را تا پایان دهه‌ی جاری امکان پذیر خوانده است. این نهاد مالی، خروج سرمایه تا پایان سال جاری میلادی را ۱۲۸ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات